En plats för olje-brännare!
-
noech
- Forumsberoende
- Inlägg: 613
- Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
- Ort: Ramsele
Inlägg
av noech »
hur mycke effekt är de orginal? hur mycke effekt klarar pumpen att leverera till?
vad tar stopp först? å hur mycke håller en sån motor för som standard?
"En snöboll i skrevet"
-
Rasmus 85
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 171
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
- Ort: Pedersöre, finland
Inlägg
av Rasmus 85 »
De är väl på 122 original
,går väl nog att få 180-190 med maxställd pump o ca 2 bar i laddtryck.
wccc.fi är ett forum
-
noech
- Forumsberoende
- Inlägg: 613
- Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
- Ort: Ramsele
Inlägg
av noech »
ok men då ryker väll topp packningen rätt fort ska ja tro eller?
"En snöboll i skrevet"
-
Rasmus 85
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 171
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
- Ort: Pedersöre, finland
Inlägg
av Rasmus 85 »
Har en bekant som köpte en gammal 760 td där förra ägaren hade laddat över 2 bar,nog höll den,men nya ägaren laddar bara 1,4
wccc.fi är ett forum
-
caterpillar
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar »
en 2,5tdi 5er(audi a6; eller alle v5/6/ v8 tdi) passer rett inn; dog må en kansje bygge om bunnpannan, å ev motorfester........ det vil passe på lådan
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
joel
- Forumsberoende
- Inlägg: 589
- Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
- Ort: Trollhättan
Inlägg
av joel »
Rasmus 85 skrev:De är väl på 122 original
,går väl nog att få 180-190 med maxställd pump o ca 2 bar i laddtryck.
de är 109hk utan intercooler å 122hk med... jag körde 2bar å maxad pump å den körde jag ifrån 940 ltt som va chippad
fast höll man fullt ca 200kmh i några minuter så blev den väldigt varm
180zx..
joel lindell
-
noech
- Forumsberoende
- Inlägg: 613
- Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
- Ort: Ramsele
Inlägg
av noech »
ok men e de nån skillnad på d24t mot vanliga d24? bortsett turbo å grenrör då
"En snöboll i skrevet"
-
Nicklas
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre jun 11, 2004 2:00 am
- Ort: stöcksjö
-
Kontakt:
Inlägg
av Nicklas »
noech skrev:ok men e de nån skillnad på d24t mot vanliga d24? bortsett turbo å grenrör då
pumpen skiljer åxå ,vet inte hur det är med kompression
-
Rasmus 85
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 171
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
- Ort: Pedersöre, finland
Inlägg
av Rasmus 85 »
Tror turbomotorn har oljesprut under kolvarna,pumparna borde ha samma max kapacitet men turbo pumpen har rökgasbegränsare.
wccc.fi är ett forum
-
noech
- Forumsberoende
- Inlägg: 613
- Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
- Ort: Ramsele
Inlägg
av noech »
ok finns de nån uppgraderings pump att sätta dit? om man vill kunna plocka ut typ 250hk? turbon lär väll inte palla men de e mest pumpen ja undra över
"En snöboll i skrevet"
-
Rasmus 85
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 171
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
- Ort: Pedersöre, finland
Inlägg
av Rasmus 85 »
Mynä diesel bygger nog om den åt dig
wccc.fi är ett forum
-
noech
- Forumsberoende
- Inlägg: 613
- Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
- Ort: Ramsele
Inlägg
av noech »
hehe jo de förstå ja att dom gör men ja skulle vilja ha tag på nå billigare... de e ju lågkonjuktur vettu
"En snöboll i skrevet"
-
caterpillar
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar »
ta pumpen fra en td 40, så det blir diesel nokk
å turboen med
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
noech
- Forumsberoende
- Inlägg: 613
- Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
- Ort: Ramsele
Inlägg
av noech »
va e td 40?
"En snöboll i skrevet"
-
caterpillar
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar »
volvo lastebil klassisk 408..... motorene heter td 40, 41, 42, osv...varianter av dæm finnes ; eller i båt( kad 42-44)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel