volvo 945 td?

En plats för olje-brännare!
noech
Forumsberoende
Inlägg: 613
Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
Ort: Ramsele

volvo 945 td?

Inlägg av noech »

hur mycke effekt är de orginal? hur mycke effekt klarar pumpen att leverera till?

vad tar stopp först? å hur mycke håller en sån motor för som standard?
"En snöboll i skrevet"
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland

Inlägg av Rasmus 85 »

De är väl på 122 original :? ,går väl nog att få 180-190 med maxställd pump o ca 2 bar i laddtryck. :twisted:
wccc.fi är ett forum
noech
Forumsberoende
Inlägg: 613
Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
Ort: Ramsele

Inlägg av noech »

ok men då ryker väll topp packningen rätt fort ska ja tro eller?
"En snöboll i skrevet"
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland

Inlägg av Rasmus 85 »

Har en bekant som köpte en gammal 760 td där förra ägaren hade laddat över 2 bar,nog höll den,men nya ägaren laddar bara 1,4 :?
wccc.fi är ett forum
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: en 2,5tdi 5er(audi a6; eller alle v5/6/ v8 tdi) passer rett inn; dog må en kansje bygge om bunnpannan, å ev motorfester........ det vil passe på lådan 8)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av joel »

Rasmus 85 skrev:De är väl på 122 original :? ,går väl nog att få 180-190 med maxställd pump o ca 2 bar i laddtryck. :twisted:
de är 109hk utan intercooler å 122hk med... jag körde 2bar å maxad pump å den körde jag ifrån 940 ltt som va chippad :hihi:

fast höll man fullt ca 200kmh i några minuter så blev den väldigt varm :(
180zx..

joel lindell
noech
Forumsberoende
Inlägg: 613
Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
Ort: Ramsele

Inlägg av noech »

ok men e de nån skillnad på d24t mot vanliga d24? bortsett turbo å grenrör då
"En snöboll i skrevet"
Nicklas
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre jun 11, 2004 2:00 am
Ort: stöcksjö
Kontakt:

Inlägg av Nicklas »

noech skrev:ok men e de nån skillnad på d24t mot vanliga d24? bortsett turbo å grenrör då
pumpen skiljer åxå ,vet inte hur det är med kompression
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland

Inlägg av Rasmus 85 »

Tror turbomotorn har oljesprut under kolvarna,pumparna borde ha samma max kapacitet men turbo pumpen har rökgasbegränsare.
wccc.fi är ett forum
noech
Forumsberoende
Inlägg: 613
Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
Ort: Ramsele

Inlägg av noech »

ok finns de nån uppgraderings pump att sätta dit? om man vill kunna plocka ut typ 250hk? turbon lär väll inte palla men de e mest pumpen ja undra över
"En snöboll i skrevet"
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland

Inlägg av Rasmus 85 »

Mynä diesel bygger nog om den åt dig 8)
wccc.fi är ett forum
noech
Forumsberoende
Inlägg: 613
Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
Ort: Ramsele

Inlägg av noech »

hehe jo de förstå ja att dom gör men ja skulle vilja ha tag på nå billigare... de e ju lågkonjuktur vettu :P
"En snöboll i skrevet"
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

ta pumpen fra en td 40, så det blir diesel nokk :lol: å turboen med
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
noech
Forumsberoende
Inlägg: 613
Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
Ort: Ramsele

Inlägg av noech »

va e td 40? :doh:
"En snöboll i skrevet"
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: volvo lastebil klassisk 408..... motorene heter td 40, 41, 42, osv...varianter av dæm finnes ; eller i båt( kad 42-44)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar