hej!
min td5 klagar på överladning, "normalt" laddtryck ligger på 1,2 enligt instrument, men nu har den börjat ladda 1,45 och då "skyddar" motorn sig själv och stryper bränslet!
Har kollat
alla slangar-OK
linkaget till waste gaten-verkar OK ingen skärvning etc
suger man på lilla slangen på wastegaten så blir det vakum-verkar som klocka är ok!
turbo systemet ser ut såhär:
turbo
tryck klocka-linkaget smort och testat funkar utan skärvning
liten slan fr tryck klocka till en "waste gate solenoid" ( har kopplat för bit solenoiden då det finns andta td5 utan den men blev ingen skilnad)
liteslan fr solenoiden till insugs slangen efter MAF mätaren
någon som har ett tipps vad deet kan vara?
--J--
överladnings problem!
hej!
tror att jag löst problemet...TROLIGEN är MAP/IAT ( kombinerat absolut tryck & ingående temp givare) på insuget trasigt, den visar ett ladtryck på 0,5 när motorn är avstängd med strömmen påslagen. Kopplar jag i från detta så får jag korrekta värdet på 0,0.
symptomen stämmer också med trasig givare!
ny givare bestäld....!
--Janne--
tror att jag löst problemet...TROLIGEN är MAP/IAT ( kombinerat absolut tryck & ingående temp givare) på insuget trasigt, den visar ett ladtryck på 0,5 när motorn är avstängd med strömmen påslagen. Kopplar jag i från detta så får jag korrekta värdet på 0,0.
symptomen stämmer också med trasig givare!
ny givare bestäld....!
--Janne--
vad bralacrits68 skrev:hej!
tror att jag löst problemet...TROLIGEN är MAP/IAT ( kombinerat absolut tryck & ingående temp givare) på insuget trasigt, den visar ett ladtryck på 0,5 när motorn är avstängd med strömmen påslagen. Kopplar jag i från detta så får jag korrekta värdet på 0,0.
symptomen stämmer också med trasig givare!
ny givare bestäld....!
--Janne--
Väl mött,
Viktor
Viktor