vw 1,9TD trim frågor
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tor nov 27, 2008 2:17 pm
- Ort: kolbäck
vw 1,9TD trim frågor
maskinen är en 1,9TD 75hk med mek. pump. från -93
hur mycket orkar Turbon med kkk k14 ? samt dieselpumpen ?
som ja fått sagt till mig så hänger pumpen med längre än turbon..
när är de dax att börja byta kolvar/stakar porta toppen mm?
tänkt att bygga nytt grenrör samt plenum/insug så småning om men frågan är ju när det behövs ?
många frågor hoppas på många bra svar
hur mycket orkar Turbon med kkk k14 ? samt dieselpumpen ?
som ja fått sagt till mig så hänger pumpen med längre än turbon..
när är de dax att börja byta kolvar/stakar porta toppen mm?
tänkt att bygga nytt grenrör samt plenum/insug så småning om men frågan är ju när det behövs ?
många frågor hoppas på många bra svar
Senast redigerad av MaltenRacing den ons jun 03, 2009 4:01 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 171
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
- Ort: Pedersöre, finland
Äldre vw turbodieslar brukar ha flera olika turbon,garrett ,kkk,i olika storlekar,åtminstone på 1,6 td så laddar vissa nästan omedelbart,o vissa ska ha lite varv innan de händer något,min granne har en 1,9 td från passat den har en liten garrett t2,kan va samma på din,o de fanns ju på nissan cherry turbo,de var ju 120 hk så till det räcker den nog,o de är väl ungefär vad pumpen räcker till,utan ombyggnad.
wccc.fi är ett forum
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tor nov 27, 2008 2:17 pm
- Ort: kolbäck
jo men om den klarar 120hk på bensin så bottnar den ju tidigare på en diesel,.Rasmus 85 skrev:Äldre vw turbodieslar brukar ha flera olika turbon,garrett ,kkk,i olika storlekar,åtminstone på 1,6 td så laddar vissa nästan omedelbart,o vissa ska ha lite varv innan de händer något,min granne har en 1,9 td från passat den har en liten garrett t2,kan va samma på din,o de fanns ju på nissan cherry turbo,de var ju 120 hk så till det räcker den nog,o de är väl ungefär vad pumpen räcker till,utan ombyggnad.
sitter en kkk k14 på den nu.
har ett stycke garret t25 agg samt ett mitsu 16t agg liggandes som ev ska på om de skulle funka.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tor nov 27, 2008 2:17 pm
- Ort: kolbäck
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tor nov 27, 2008 2:17 pm
- Ort: kolbäck
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm
Hej,. Jag fick rätt bra snurr på min, från 2002. Håll till godo
http://www.youtube.com/watch?v=k_oPbZjc2U0
http://www.youtube.com/watch?v=k_oPbZjc2U0
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tor nov 27, 2008 2:17 pm
- Ort: kolbäck
såg ut att röra på sig bra för en gammal skoda/golf pickupdieselmeken skrev:Hej,. Jag fick rätt bra snurr på min, från 2002. Håll till godo
http://www.youtube.com/watch?v=k_oPbZjc2U0
men är det inte Tdi maskinen i dom från början lr är ja ute å cyklar ?
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 916
- Blev medlem: fre jul 22, 2005 12:39 pm
- Ort: surahammar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 171
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
- Ort: Pedersöre, finland
Skruven som ska skruvas in så sitter i ändan som är mot höger på motorn ca 5 cm högre än där spridarrören går in i pumpen,på min golf 3 1,9 td så laddar jag ca 1 bar med max uppställd pump,o den svartryker inget alls vid fullt laddtryck,har även testat en kort stund att ladda 1,5 bar,men det var ingen skillnad mot 1 bar eftersom original pumpen levererar dåligt med bränsle,vet inte varför men en vanlig 1,6d pump så får man att ge betydligt mer bränsle än 1,9d,samt td pumpen..
wccc.fi är ett forum