Rasmus 85 skrev:Då är det en 1,6 td turbo,den har en wastegate som liknar en separat som ändå är fastmonterad på avgashuset,vet inte varför den har det krångliga systemet,men de är inte konstruerade för att ladda 2 bar
nu ha turbon börja tappa trycket... låter å känns som att wgn inte orka hålla imot å ja ha inte ändrat varken ladd eller ställt på pumpen mer...
kopplingen har börjat slira på skodan felician. ingen som vet nån goo tryckplatta som passar rakt på svänghjulet som orkar hålla emot. då lamellen va kanon fin
Finns ingen standard som passar rakt av vad jag vet. När jag turbokonverterade min caddy pickis så beställde jag en ny komplett koppling från england. 3 pucks sinter med ny starkare tryckplatta. Gick på 3 tusen o funkade bra. Hade 180 hk i motorn. Kolla länken http://www.garaget.org/?car=59550
Den blir nog ännu sämre då bensinaren har mindre vrid. Så antingen en annan kraftigare eller en ny avsedd för dieselmotorn.
Ska du köra med turbo finns tyvärr inga andra vägar att gå. Om du inte ska fega och bara köra lite överladdat. Men ska man härja som jag har gjort så är det lika bra att sätta dit rejäla doningar och sen bygga pump och byta turbo mm. Svagaste länken i denna drivlina är kopplingen. Lådan håller bra.
försök få tag i en motor från någon tidig golf 3 eller vento , du vill ha en AAZ motor den är det mekanisk pump på så det enda i elväg som behövs + till pumpen
Finns det möjlighet att ta en nyare motor å då montera en mekpump från äldre? Kan tro att det är lättare å hitta någon nyare motor.
Finns det någonstans info ifall man tar ett helt motlrpaket från en nyare golf och flyttar över härva mm om man bestämmer sig för att köra med nyare saker? Tänker då på elscheman å allt lull lull med startspärrar mm.