HJelp til og koble oljekylar slanger.

En plats för olje-brännare!
volvod6
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: sön dec 07, 2008 8:29 pm

HJelp til og koble oljekylar slanger.

Inlägg av volvod6 »

Har endelig fått tak i en 240diesel som det sitter orginal motor i. Åsså fikk jeg en ganske så nyoverhalt d24t 88 modell som jeg fikk for 1500 kr med dynamo og hele pakka. Turbomotoren har sittet i en vw lt og har oljekjøler. Spørsmålet mitt er hvor jeg skal koble de kjølerslangene som kommer ut i fra oljekjøleren til? Trenger svar fordi jeg skal bytte motor i helga :) Skal også skru opp dieselpumpa enliten runde og justere turbotrykket til 1,2 bar ellno. Noen som vet hvor mye effekt dette vil gi?
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: om en jør lite rent rund på oljekjølerblokka å oljekjølern, så bruker det stå "in" å "out" eller med piler.......
mer turbortykk gir inte så mycket effekt, men mer diesel, åsså= mer effekt. turbomotorn gir vel 122hk eller no, så ved 1,2bar å mer diesel , burde kansje gi total 150 hk ???... husk å bruke grovt avgassrør, typ 3" eller no.. å bare en lydpotte...
dieselpumpen har en lengere justerskru, med låsemutter på..ca 10mm mutter tror jeg det var. løsne å telle gjenger...svart røyk ved axelreaksjon er for MYE diesel, reduser lite til den værste svartrøyken gir seg... :thumbright: 8)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
volvod6
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: sön dec 07, 2008 8:29 pm

Inlägg av volvod6 »

Jeg lurte egentlig hvor jeg skulle koble slangene inn på fordi radiatoren har jo ikke uttak. Kanskje det går og koble de på slangene til varmeapparatet? Vet jo åssen man justerer har jo gjort det på min 2.8 laurelmotor. Hva er vitsen med så tjuckt avgassrør? Vil den orginale clutchen tåle det økte dreiemomentet?
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

kjøp en oljekjøler( løs del) ny eller gammel så du kan ha oljekøler......
tjukt avgassrør= mindre mottrykk....mer effekt
tippe du vil ha effekt i dieseldyret.... :wink: 8)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar