m51d25 frågort.

En plats för olje-brännare!
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

m51d25 frågort.

Inlägg av martinssoN »

har lite frågor mest angående det elektriska till pumpen, då jag inte hittade nån gASwire föRStog jag att Det gick den elektRiSka vägen.

Men om jag vill lägga ner denna Motor i en e30 touring.

vad är det för saker jag behöver mer än komplett motor och växellåda. och äR det knepigt Att koppla in? Antar att det sitter nån givare i bilen vid pedalen som styr pumpen på nåt vis?

nån dieselking som kan förklara lite hoppas jag ! :lol:
suddis
För mycket laddtryck
Inlägg: 272
Blev medlem: sön mar 23, 2008 10:23 pm
Ort: Luleå

Inlägg av suddis »

du måste byta pedalstället, om du inte skulle hitta en mekanisk pump från en 524td å modda dit mer å köra med å mindre bök att få det å funka.
Tim Olofsson
mobil: 0722275578
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

jag har redan potentiometern, bygger om pedalstället jag har, hur är det med sopparetur osv? hur fungerar det där, nollad på diesel..

Måste jag ha diesel armatur eller orkar pumpen ibak att frakta fram diesel till pumpen på motorn?
suddis
För mycket laddtryck
Inlägg: 272
Blev medlem: sön mar 23, 2008 10:23 pm
Ort: Luleå

Inlägg av suddis »

e30in är det en bensinare från början?
Tim Olofsson
mobil: 0722275578
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

jo
suddis
För mycket laddtryck
Inlägg: 272
Blev medlem: sön mar 23, 2008 10:23 pm
Ort: Luleå

Inlägg av suddis »

då kan du inte använda soppa pumpen som matar pump till dieselpumpen
Tim Olofsson
mobil: 0722275578
Skriv svar