Tråg Mercedes

En plats för olje-brännare!
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Tråg Mercedes

Inlägg av Bussen »

Passar ett Mercedes Vito diesel tråg på en 250 5 cyl diesel 20 v 99 a motor.
Måste ha ett tråg som jag kan vända på så att den djupa delen hamnar bakom motorbalken och förhoppningsvis så kan oljeröret vändas bakåt annars går det att svetsa om det,så är det någon som har vänt tråget hur gjorde ni.Skall hysta i motorn i en van men motorn kommer för långt fram och höjer jag upp mottorn och får den längre bak då lutar den så förbaskat så det blir för mycket brytning på kardanstången.
tips mottages tacksamt.
Mattias Pettersson
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: lör maj 17, 2008 2:42 pm
Ort: piteå

Re: Tråg Mercedes

Inlägg av Mattias Pettersson »

Såhär gjorde vi när jag monterade en mercasexa i en volvo:

Bild
Bild
Mattias
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Re: Tråg Mercedes

Inlägg av Bussen »

Oj mkt arbete ni lagt ned på tråget.Har rör på höger sida som går in i tråget.
Skall prova om jag kan bygga om lite i bakkant på tråget så jag kan få tillbaka motorn några centimeter.
Hade inte styrstaget gått framför balken så hade det inte vart något problem.
Tack för bilderna och svaret.
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Re: Tråg Mercedes

Inlägg av Bussen »

När du svetsade om tråget hur stort är avståndet från oljepumps röret ned till tråget.
Då jag har oljekylda kolvar och retur ned i tråget på höger sida så skall jag försöka att korta av tråget lite tror att jag kan ta av det 2-4 cm korta röret så att motorn kommer ned längre då den står på motorbalken och pleniumet tar i på sidan och det är av plast,visserligen kan jag korta av rören skarva ihop dom med tunna
rör och plasta ihop dom ev bygga om burken nedåt vill ej karva i motorrums väggen då en kåpa täcker motorn men visst jag kan i värsta fall göra en ny och gjuta i glasfiber ev kolfiber alltid retar det någon samt öppna upp golvet lite så växellådan får bättre utrymme men mycket jobb är det.
Skriv svar