Tillverka glasfiberdelar Cheva

En plats för olje-brännare!
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Tillverka glasfiberdelar Cheva

Inlägg av Bussen »

Nya åket en Cheva Silverado 1500 6,5 TD 4 w har stått hemma någon vecka nu och funderar att göra lite delar till den ex dörrar (skinnet)huven,framskärmar ev hela flaket i glasfiber,stötfångare mm så nu är frågan om någon mer är intresserad att köpa lite delar i glasfiber funderar även att göra några snygga skärmbreddare fram och bak då mina hjul sticker ut utanför skärmarna ev steppside flak funderade även på att göra några snygga fotsteg .
Någon som är intresserad för då börjar jag att göra lite delar till hösten priset är avgörande hur många som vill ha dessa prylar.
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Re: Tillverka glasfiberdelar Cheva

Inlägg av Bussen »

Ingen som är intresserad av glasfiber delar till Cheva Silveradon
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: Tillverka glasfiberdelar Cheva

Inlägg av jonas landin »

Släng ut en tråd på 4x4sweden så får du nog några intresserade!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
smidy
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tor jan 07, 2010 7:01 pm
Ort: Åland

Re: Tillverka glasfiberdelar Cheva

Inlägg av smidy »

och jag tror detta skulle göra sig bättre under säljes eller karosseri. förstår inte varför detta finns under diesel då intresset bör finnas hos dom som åker ett sånthär fordon 402m och då högst troligen med ett mera lättflyktigt bränsle :roll:
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Re: Tillverka glasfiberdelar Cheva

Inlägg av Bussen »

Sedan sätta en säljes annons när det inte finns något att sälja är som att sätta ut en annons på Blocket och inte sälja något :kanske man kan sälja en ide men troligtvis ingen som nappar.
Byggde en Volvo 240 åt en kompis för en herrans massa år sedan och vi sparade över 300 kg på den och mer kunde vi sparat om vi vart lite extremare gick som ett skållat olla.
Har en herrans massa formar som jag kan hyra och dom är till gamla jänk och gud vete fasen allt men vill göra klart alla lackjobb innan jag ens petar i den högen.
Sedan är det så fiffigt med härdplasten att den inte rostar som stål gör vilket är en klar fördel,även om man råkar trycka till typ en skärm då spricker det bara bara att karva rent och plasta på.
Men jag kommer under nästa år att kolla vad som finns i formarna och gjuta av några delar vilket ägarna av formerna har beställningar på men har inte tid att göra några då dom har riktat in sig på ett annat arbete en plast.
Ev kanske jag behöver hjälp med att tillverka delar då jag skall hinna med att göra några kolfiber huvar till snöskotrar och lite fler delar till dito i höst,det är mycket nu tur man har polare som kan ställa upp att slänga i mattor och plast i formar.
Skriv svar