Godkväll, skulle ge mig på att ställa dieselpumpen på min mercedes 300d om617, olyckligtvis så skruvades det på felskruv pga att jag blev helt felinformerad om vad som ledde till vad, resulterade i ett litet "klick"-ljud från pumpen, fick då plocka upp pumpen, återställa skruven i sitt ursprungliga läge för att sedan sätta tillbaka den, motorn går igång och tokvarvar genast.. vad är felet?
Uppe på kammen sitter markering, vilket jag tar som noll? dvs att de bör va 24 grader?
samt markeringen på pumpaxeln och på själva pumpen, allting är ställt på sina markeringar men tycker den tänder väldigt ojämnt och när den väl hostar igång så ger den full kanna...
Länken nedan verkar stämma överrens med den pumpen jag hade, som sagt felinformerad från början - därav misstaget..
http://www.superturbodiesel.com/std/thread-189.html
Skruven jag skruvade på var den som är till vänster om Torque Control Capsule
Bifogar en bild på min pump.
http://s15.postimg.org/y8czjfky3/Dieselpump.jpg
Tacksam för svar och ber om ursäkt för "wall of text"!
MVH Markus.