val av turbo på om 606 med 180cc pump

En plats för olje-brännare!
kamdrev
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tor sep 05, 2013 11:22 am

val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av kamdrev »

hej tänkte höra om någon har erfaren het av att köra med en holset hx 52 16# avgas in65ut70

andra turbo som ja har

gt 4082 in58ut64

kkk k27 tror de va 49in61ut (volvo fl6)

funderar på att laddet kommer och va seeeegt med hx 52an

lägg gärna synpunkter :)
en motor ska inte ha gnista för att tända
Wmyren
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: tor dec 19, 2013 6:21 pm

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av Wmyren »

Säg till om du ska kvitta dig med turbon annars, kan va fint å ha en i reserv :) Kkk27 tror ja du ska satsa på för tidigt ladd.
Bygger driftingbil. W201 OM606 Superturbo
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad blir det för max effekt i en sån pump då allt är optimerat och hur stor motor är det? 2 eller 4v topp?

mvh jens
kamdrev
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tor sep 05, 2013 11:22 am

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av kamdrev »

tja det är en 4 ventilare på 3 liters :) den ska nog leverera diesel till 500-550 hk ca

sen även en annan fråga om det blir stor skillnad på spolupp med pulssplitat :)

mvh
Senast redigerad av kamdrev den ons jan 22, 2014 11:41 pm, redigerad totalt 1 gånger.
en motor ska inte ha gnista för att tända
kamdrev
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tor sep 05, 2013 11:22 am

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av kamdrev »

wilhelm: jo kkk k27a funkar ju med så dåliga mått inge kräm :P så vill ja helst köra med holset de känns bra i själen då
en motor ska inte ha gnista för att tända
mbw123
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: tor feb 04, 2010 11:28 pm
Ort: Älvdalen

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av mbw123 »

ett fint grenrör så tror jag absolut på hx52an.
Diesel
mbw123
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: tor feb 04, 2010 11:28 pm
Ort: Älvdalen

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av mbw123 »

Dieseln räcker till ca 600 hästar. glöm ej att ha en riktigt matarpump.
Diesel
Allu D.
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: mån feb 19, 2007 9:27 am
Ort: FINLAND/Österbotten

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av Allu D. »

För att ingen ska bli besviken så klarar int motorn riktigt över 500hk utan portad topp, 470-480 blir det, och med erfarenhet så är inte hx52:an nåt bra val, blir bara onödigt högt mot tryck..
"Man kan nog leva utan 500 hästar, men nog är det lite som att lida."
mbw123
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: tor feb 04, 2010 11:28 pm
Ort: Älvdalen

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av mbw123 »

http://www.garaget.org/?car=222423
http://www.garaget.org/?car=287987

2 snabba exempel på att de går att ta ut över 500 oöppnat.
Diesel
kamdrev
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tor sep 05, 2013 11:22 am

Re: val av turbo på om 606 med 180cc pump

Inlägg av kamdrev »

okej det blev en gt 40 till och börja med :)

blir en enkel 38mm wg för liten tror ni. på ett pulssplitrör och skilje vägg till wg
en motor ska inte ha gnista för att tända
Skriv svar