Audi 100 2.0D

En plats för olje-brännare!
Användarvisningsbild
leon83
För mycket laddtryck
Inlägg: 189
Blev medlem: tis apr 29, 2008 5:35 pm
Ort: Visby

Audi 100 2.0D

Inlägg av leon83 »

Har skaffat en audi 100 -83 diesel med 2.0L 5a
Tänker bygga på turbo inom väldigt snar framtid, bara pysslat med bensinare innan så har lite frågor.

Vilken mek pump med tryck till en 5a kan jag använda som är bra?
Hur mkt klarar org sakerna av koppling osv?

Sen har jag läckage på ett av rören till en spridare och enligt vag o alla ja kollat med kan dom inte få tag i den ny. Går det o hitta någon annanstans eller pressa vid någon?

Jag bockade om en annan jag hade liggande men vart inte super snyggt.

Sen har jag bytt alla returslangar emellan spridarna och när ja kikar på sista genomskinliga returen så har jag ändå luftbubblor ibland jätte jätte små? Har inte vart ute o kört något ännu utan bara startat upp oså. Inkommande är inga alls på och jag ser inga läckor någonstans?
http://motorforumgotland.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Audi 100 2.0D

Inlägg av mauser240 »

Vilken större verkstad eller dieselmek som helst borde väl kirra röret enligt modell. Har du läckage där kan väl luft ta sig in den vägen?

Har haft flertalet transportrar, bl.a. med 1,6d/td och 1,9d, och på flera har det dansat omkring bubblor både till och från pumpen. Aldrig något problem med gången p.g.a. det. Tror inte jag nånsin kollade om det kom luft tillbaks från spridarna. På 1,9an fick jag ordna en förpump då den blev svårstartad och tappade effekt (inte mycket att ta ifrån) ibland. Funkade kanoners!
//MartinL
Användarvisningsbild
leon83
För mycket laddtryck
Inlägg: 189
Blev medlem: tis apr 29, 2008 5:35 pm
Ort: Visby

Re: Audi 100 2.0D

Inlägg av leon83 »

Ja bockade om ett rör ifrån en annan kärra ja hade stående så d skall vara tätt, får se efter nån vecka hur d går
http://motorforumgotland.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Björn/242power
För mycket laddtryck
Inlägg: 424
Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
Ort: Ånäset, byn som gud glömde

Re: Audi 100 2.0D

Inlägg av Björn/242power »

Kan kolla om jag har spridarrören kvar från min 100 diesel -83a. Med lite tur ligger dom i gömmorna här nånstans.
volvo 242 DL 2,5 ;)
Skriv svar