BMW 120d -04 - dieselbanräsern!

En plats för olje-brännare!
JoelGTV
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jun 22, 2012 12:23 pm

BMW 120d -04 - dieselbanräsern!

Inlägg av JoelGTV »

Hej!

Jag har sedan en tid kört en 120d (163hk) som kombinerad bruks-/track-day-bil. Satsar på det ultimata mellantinget mellan körekonomi och prestanda:)

Den är mappad med rakt rör på Overtake i Jönköping och i samband med detta bänkad både innan och efter.

Resultat orginal:
130.2whp och 311.6Nm

Resultat efter:
171whp och 360Nm (dvs ca 214hk i motorn)

Den går riktigt, riktigt bra MEN...

Mer vill ju ha mer och jag råkade snubbla över den här tråden: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=223751

Killen kör 270hk och 705Nm med endast annat avgas samt en Mitsu tf035 turbo och annan mapp.

Nu måste jag självklart slå denna killen och därför vänder jag mig hit!

Hur mycket kan man ladda på en sån här maskin utan att äventyra allt för mycket? Det är ju även min ekonomiska brukis:)

Vad hade ni gurus här rekommenderat för turbo? Den måste få plats vid ordinarie monteringsplats så några jätteaggregat går nog inte.

Det verkar inte vara några större bekymmer med spridare/bränslepump enligt länken ovan (de nämns ej!) så jag antar att dessa iallafall orkar den effekten han kör med.

Avgasröret är 2,5". Kommer detta vars för litet?

Självklart ska det på en stor intercooler också, och den kommer såklart mappas om efter dessa modifikationer.
Senast redigerad av JoelGTV den tis jul 28, 2015 9:41 pm, redigerad totalt 2 gång.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: BMW 120d -04 - dieselbanräsern!

Inlägg av The »

Hur går det med besiktning och borttaget partikelfilter?

Sent from my E6553 using Tapatalk
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar