Mercedes 300 disel 124w superturbo frågor!!!

En plats för olje-brännare!
tillin
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: sön aug 16, 2015 1:43 am

Mercedes 300 disel 124w superturbo frågor!!!

Inlägg av tillin »

Har nu blivit hemskt insnöad på mercedes dislar och tänkte inskaffa en 124w som sedan ska ske ett motor bytte på och sätta i en om606 + större turbo men har några frågor som jag har gått länge på och grumlat på som jag hoppades nån kan svara på.

1. Om606 har väl elektronisk disel pump eller har jag fel ? Enligt vad jag har förstått så sätter man pumpen från om603 i stället men har det nån större skillnad om pumpen är från en om603 icke turbo eller från en om603 turbo?

2. Vem ska man skicka pumpen till för uppgradering mynä eller diselmeck eller finns det några andra att rekommendera?

3. Det som jag har funderat mest på är hur man löser det hela på besktningen spelar det nån roll vilket val av årsmodell man konventerar tänkte mest på t:ex om det är katalysatorer på dessa motorer och hur det med avgaskrav nu är väl inte riktigt reglerna lika i både Finland och Sverige men finns det nån från Finland på detta forum om dom här kunskaperna hoppas jag att ni gärna svarar.

4. Hur är det sedan när man fått tag på en om606 maskin och ska börja trimma måste man göra några större renoveringar på maskin innan man sätter igång och trimma inte alls ovanligt att dessa maskiner ha gått allt mellan 30000-50000 mil eller är det bara ställa upp turbo trycket till 2-3 bar och hoppas att det håller?