Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis jun 27, 2017 6:14 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Dieselkonvertering
InläggPostat: mån apr 18, 2016 6:22 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån apr 18, 2016 6:17 pm
Inlägg: 1
Hej!
Håller på att dieselkonvertera en mercedes 230e. Har satt i en 300dt (603)

På pumpen sitter det en ventil som "styr" automatlådan. Dom två vakumslangarna på toppen har jag koll på, men den nedre på sidan vet jag inte vart den ska kopplas in. (Den vinklade vridbara)

Sen ang tomgångshöjningen. Det sitter två stift på "klockan" på baksidan på pumpen. Hur kopplar jag dessa?

Varvräknare likaså, hur koppla in? (Har instrumentet från diesel)

Mvh.
Andreas


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dieselkonvertering
InläggPostat: mån apr 18, 2016 7:38 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4434
Ort: Boden
Varvtal på diesel tas väl antingen från generatorn eller via någon extern varvgivare

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010