Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån okt 23, 2017 7:10 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons sep 21, 2016 2:33 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1287
Tja.

En polare har en dylik med trasig motor och jag råkar ha en 1,9 sugdiesel från en Seat Toledo -97 som vi tänkte slänga i Transportern.

Är det bara att, på Seatmotorn, byta typ fästen, insug, grenrör, svänghjul, startmotor, och lite till eller bör man räkna med större bekymmer?

Tack!

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 21, 2016 6:19 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 10, 2012 3:29 pm
Inlägg: 86
Ort: Norrbyberg (Lycksele)
Med tanke på årsmodellen måste du nog ta bort startspärren på undersidan av dieselpumpen om den är mekanisk. Är det en SDI så blir det mera jobb med elektroniken. I övrigt brukar allt passa från den ena VAG-motorn till nästa.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 22, 2016 11:52 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1287
Startspärren vart gjuten på solenoiden med det är åtgärdat. Finns diverse kontakter på pumpen men den tycks funka lika bra fast man inte bryr sig om dem.

Är alltså inte SDI.

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: fugazi och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010