Tja.
En polare har en dylik med trasig motor och jag råkar ha en 1,9 sugdiesel från en Seat Toledo -97 som vi tänkte slänga i Transportern.
Är det bara att, på Seatmotorn, byta typ fästen, insug, grenrör, svänghjul, startmotor, och lite till eller bör man räkna med större bekymmer?
Tack!
Vw Transporter T4 1,9 sug, byta motor
Vw Transporter T4 1,9 sug, byta motor
//MartinL
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: lör nov 10, 2012 3:29 pm
- Ort: Norrbyberg (Lycksele)
Re: Vw Transporter T4 1,9 sug, byta motor
Med tanke på årsmodellen måste du nog ta bort startspärren på undersidan av dieselpumpen om den är mekanisk. Är det en SDI så blir det mera jobb med elektroniken. I övrigt brukar allt passa från den ena VAG-motorn till nästa.
Re: Vw Transporter T4 1,9 sug, byta motor
Startspärren vart gjuten på solenoiden med det är åtgärdat. Finns diverse kontakter på pumpen men den tycks funka lika bra fast man inte bryr sig om dem.
Är alltså inte SDI.
Är alltså inte SDI.
//MartinL