Passat 2001 olika tandempumpar?

En plats för olje-brännare!
WTB
Forumsberoende
Inlägg: 820
Blev medlem: fre nov 17, 2006 7:54 pm
Ort: Värmland,Torsby

Passat 2001 olika tandempumpar?

Inlägg av WTB »

Jo de är så jag tyvärr skaffat en Vw 4-motion på 130HK+Kcr box som börja strula efter drygt ca 50 mil med överladd och diverse konstigheter,Märkte att Nippeln ur vacuumpumpen är helt lös och läcker massivt (Tydligen Väldigt vanligt fel) :doh: De jag undrar,De finns några olika varianter verkar de som,Har sett med gängad nippel istället för den dåligt pressade,Går denna att använda på min tro ? Allstå den med gängad nippel :roll:
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Passat 2001 olika tandempumpar?

Inlägg av Pacman »

Motorn bytte generation under 2001-2002 men det var framför allt blockdelar, vattenpump och kamrem+spännare som blev annorlunda. Jag tror delarna på toppen ska vara kompatibla.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Passat 2001 olika tandempumpar?

Inlägg av alfi »

Precis som Pacman skriver så har alla 8v pd motorer samma gjutnummer på sina topplock, så där på lär den passa iaf
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Passat 2001 olika tandempumpar?

Inlägg av StefanM »

Har bytt några stycken och det är en uppdaterad konstruktion på nyare pumpar, är nog ingen skillnad i övrigt. Nu är det några år sen men jag köpte dem från en firma i italien som bosch visst äger på nåt vis och det var boschpumpar med bortslipade logos. Precis samma som original. (till en tredjedel av priset)
Skriv svar