Sida 1 av 1

Eaton supercharger

Postat: tis okt 10, 2017 12:02 am
av Jimmie-E
Fullständig nybörjare på överladdning här..
Jag har köpt en Eaton M62 som suttit på en bensin merca 230.
Min tanke är att ladda granada 2,5an med denna. Troligtvis inte varken praktiskt, eller ekonomiskt, men jag vill prova.

Min första fråga: De laddtrycksventiler jag sett är antingen elektriska, eller vacuumstyrda.. Jag har ingen databox som kan signalera till ventilen att det är för högt ladd, och som jag själv räknar ut så finns det ju ett väldigt begränsat, om ens något undertryck i en diesel utan luftspjäll. Det följde med någon typ av spjällmotor som verkar ska skicka överflödigt laddtryck in i luftfilterboxen, och leverera luft till motorn på tomgång, eller när kompressorn är avslagen, (det sitter en elektromagnet-koppling på drivremskivan).

Hur löser jag detta? Måste jag lösa det, eller laddar den ihjäl om jag kör den konstant?

Tacksam för svar, och överseende, jag är verkligen superrudis i ämnet..

Re: Eaton supercharger

Postat: tis okt 10, 2017 12:17 am
av Liland
Jeg holder på med det samme, bare på en Mercedes 220 (i utgangspunktet samme motor som 230K).
Men siden min motor mangler styring til koblingen på kompressoren så har jeg fjernet elektromangneten og bolter det fast så det blir fast remhjul.

Til avlasting i mitt tilfelle så tenkte jeg kjøre med en større, evnt 2 resirk dumpventiler. Det blir jo vanskelig på din.

MB 220CE -93 Kompressormont. pågår.