Yanmar kolvuppstick / klämspalt
Postat: lör mar 03, 2018 11:13 pm
Tjö.
Håller på plockar ihop en Yanmar 4TNE98 (Doosan gaffeltruck) och har ett litet dilemma. Jag har inte lyckats hitta uppgifter (inte ens generalagent kan hjälpa) om kolvuppstick eller klämspalt och eftersom maskinen käkar en toppackning i typ halvåret skulle jag vila veta att det är rätt. Både lock och block har planats tidigare men i vanlig ordning har ingen koll på vem som gjort vad och varför...
Uppsticket är ca 0,85 mm medan packningen är ca. 1,2 mm tjock i komprimerat stadie. Klämspalten blir alltså 0,35 mm vilket jag tycker verkar extremt. Dock är internet väldigt dåligt utrustad med info om klämspalt i diesel så jag vet inte.
Någon som kan hjälpa mig med uppgifter för motorn? Vad har ni för klämspalt i era dieslar?
Håller på plockar ihop en Yanmar 4TNE98 (Doosan gaffeltruck) och har ett litet dilemma. Jag har inte lyckats hitta uppgifter (inte ens generalagent kan hjälpa) om kolvuppstick eller klämspalt och eftersom maskinen käkar en toppackning i typ halvåret skulle jag vila veta att det är rätt. Både lock och block har planats tidigare men i vanlig ordning har ingen koll på vem som gjort vad och varför...
Uppsticket är ca 0,85 mm medan packningen är ca. 1,2 mm tjock i komprimerat stadie. Klämspalten blir alltså 0,35 mm vilket jag tycker verkar extremt. Dock är internet väldigt dåligt utrustad med info om klämspalt i diesel så jag vet inte.
Någon som kan hjälpa mig med uppgifter för motorn? Vad har ni för klämspalt i era dieslar?