VM 425 från scorpio

En plats för olje-brännare!
Jimmie E
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: fre aug 02, 2019 4:17 pm

VM 425 från scorpio

Inlägg av Jimmie E »

Jag har monterat en scorpio motor i min granada, utan att göra seriös bakgrundskoll. Efs Scorpion var en TD så sades det att det bara är å koppla plus på bränslesolenoiden och vrida igång den, typ. Nu när jag närmar mig uppstart så är det två miljoner kablar uppdelat i två kontaktstycken som enligt mitt högst bristfälliga elschema allihop behövs. Det är alltså på riktigt, dubbelt så mycket el som på tdin. Jag är helt okunnig på dieslar, jag kan typ tanka. Finns det någon genväg att gå för att hitta en mekpump? Det som sitter där är en VE bosch pump. Det ska sitta en helmekanisk pump på tidiga jeepar, och chrysler voyager, men såna pumpar växer inte riktigt på träd. En välkänd firma här i Svedala kan fixa en pump åt mig, med lite extra potential för 7500 spänn, jag vill helst komma billigare undan än så, särskilt som det är lite frågetecken om jag ens kan besikta med motorn. Jag skulle bli överlycklig om nån kunde komma med nån enkel billig lösning, eller knep för att bygga om pumpen så den går använda.