Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre jan 19, 2018 12:38 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre dec 29, 2017 11:25 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:58 pm
Inlägg: 63
Ort: Östersund
Hej!

Mercedes 240D -82, besiktad men avställd.
Rostig men går nog få ordning på för den som orkar.
Sänkfjädrar och dämpare.
Svetsad bakdiff, medföljer ett gäng drivaxlar.
17" Vinterfälgar med dubbdäck
17" Sommarfälgar med fräscha sommardäck.

Motor:
OM606 turbomotor med oljekylda kolvar.
Garrett GT42
Mynä 8mm pump
Eaton M90 kompressor
E55 AMG 722.636 förstärkt låda med Olefejer styrning.
AIR DOG II förpump med filter.
Oljekylare till både motor och växellåda.
Uppskattningsvis enl. tidigare ägare 500-600hk+?

Bilen är körbar men skulle rekommendera att man ser över kompressor installationen lite grann.
Skulle vilja säga att de är ett körbart motorpaket som man skulle monterat i något annat, men det
avgör köparen =)

Pris: Bud på pm. alt. bytes mot en komplett F20C motor + pengar eller en Yamaha APEX Turbo.

Bilen står utanför Östersund.

Mvh Sebastian

Bild
Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010