Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis feb 19, 2019 6:33 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Volvo 262C, 1979
InläggPostat: tor nov 22, 2018 11:09 am 
Lite mer laddtryck

Försöker sälja min 262C på blocket men det går trögt. Sannolikt blir folk skrämda av den rost som finns men glömmer den "vanliga" som INTE finns... jag uppskattar att det är 1-2 v jobb att få ordning på plåten. Detta jämfört med jättearbetet som en del lägger på en helt vanlig 242 där ALLT är rostigt! Eller så är annonstexten för ärlig...

Annonsen med bilder finns här: https://www.blocket.se/orebro/Volvo_262 ... 1.htm?ma=1

Har en 262C från 79 som jag måste göra mig av med.
USA-såld: 50 000 miles (= ca 8 000 mil)
AC (fungerar ej), fartkontroll, ellhissar, elspeglar.

Ursprungligen med B27F-motor med nackknäckande 125 hk och BW55. Motorns läckte vatten internt så det sitter en B280F + AW71 i nu, provmonterad och uppstartad men sedan tog tiden slut. Finns ytterligare 2 motorpaket B280+AW71 + naturligtvis originalmotorn. Det finns bara allvarligare rost (=svetsjobb) i A-stolparna, golvet på förarsidan där plåtarna överlappar över domkraftsfästet, batterihyllan och motorhuven. I övrigt förbluffande bra. Dåligt omlackad av i USA. OBS denna årsmodell har inte reservhjulsbaljor, dvs samma utförande som på 242GT.

Instrumentbräda har sprickor upptill, stolklädseln på förarstolen dålig, innertaket hänger baktill, mm. Bilen är 40 år gammal och genomlidit ett ett antal mindre begåvade mekaniker så allt behöver gås igenom men det är ett bra objekt och inget vrak!

1 uppsättning alufälgar Volvos Corona och 1 uppsättning tidstypiska JP 7x15"

Finns nya repsatser till bromsoken, nytt 3" JT agassystem, sänkningssats Kilen, knutkors, stödlager med gummihållare. En extra beg franmskärm i bra skick. En NOS GT-instrumentering (för 4 cylindrig motor men går att anpassa) i originalkartong MED givare finns också men INGÅR EJ i priset.

Bilen är alltså inte körbar och delvis demonterad (men rullbar). Bilen är oreggad. Nödvändiga papper finns. Finns i Litauen men det är billigt att flyga till Vilnius för att ta en titt. Frakt till Sverige ordnar jag vid affär.

MVH
Morgan

Inläggsrubrik: Re: Volvo 262C, 1979
InläggPostat: mån dec 17, 2018 4:18 pm 
Lite mer laddtryck

Såld

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme