håller på montera det korta turborace insuget nu istället för fajs 50mm IR insuget. samma sugmotor grenrör och samma SRM Turbo RPM kam för att se skilnaden. motorn tappar rätt fort andningen över 7500 nu och det är ju låg varv på denna motor
sen ska turbo systemet dit.
du whilliam och rimbo martin (eller nånan annan) har ni så ni kan svarva till ett mindre avgashus till MFS HX 50? ( typ 14-16# borde va lämpligt?) det är vad jag kallar en 72mm turbin (utlops diametern). det är nu en 19# aria med T4 holset fläns men jag kör adapter från T3 holset så fungerar med båda sorterna.
skulle va kul att testa ett mindre turbin hus då man inte behöver så stort på en 1789cc motor men svårt att hitta ett mindre i dag.
eller om nån har ett 16# holset till salu eller för utlånig så kan det också va intresant (vet att det har funnits tidigare) nån turbo jag mins hette HX52 med "avgas återvining".
har kört flera olika kamaxlar nu i vinter, kommer mer om det sen men det är denna som jag tänkt köra med som det ser ut som nu än fast den ger ca 10 hk mindre sug pik effekt på grund av att den är mekaniskt snäll och gjord för att inte gå av så lätt med grövsta std stommen och ganska stor bascirkel. men den är mera advansad ska läggas till än den andra agap 280 (265 grader/0.05" 105).
mvh jens