det är svårt att mäta så feta blandningar som det blir på en överladdad metanol motor med en vanlig BB lamda. tommy hur fett kör du och med vilken lamda? under 0.70 brukar det bli ostabila värden vad jag förstått.norrback skrev:Vad syftar du på när du sejer att det är svårt att logga med metanol? Vad ser du för andra nackdelar med metanol?Jens Gustavsson skrev: jag kommer att använda E85 eller nån typ av special E98+ vatteninsprutning (ska kolla mer på det sen) då det inte går att logga ricktigt bra med metanol tycker jag (för fett)
Blir det inte svårt att komma upp i över 650hk med 4 bar absoluttryck och 170hk grundmotor?
_______1bar_2bar_3bar
170hk * 2 * 1.5 * 1.25 = 635hk
Med bibehållen temperatur så dubblas (100%) luftens densitet från sug motor till 1 bar övertryck. Från 1 bar till 2 bar laddtryck ökar luftens densitet med 50%. Från 2bar till 3bar ökar luftens densitet 25%.
Vilken effekt siktar du på?
/Andre'
jo det blir mycket svårt att nå +600hk men med en egen broms bänk nu i vinter så ska jag hålla er uppdaterade hur det går, första bromsningen blir runt jul enligt tids planen.