Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av Hammarström »

Jens Gustavsson skrev::thumbright: berätta mer om motorn eller finns det nån tråd redan?

mvh jens
Här är en http://www.zatzy.com/projekt/244559-ham ... essor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
denna tråd börjades -06 så den visar en del.
Åkte med den första vintern jag hade den -00
Efter det har den provats i olika uppsättningar varje vinter turbo,lustgas,kompressor turbo igen osv.
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av Hammarström »

http://www.zatzy.com/projekt/244559-ham ... essor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Den verka funka bättre.
stezze
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons okt 22, 2008 11:22 am
Ort: Örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av stezze »

Verkar ju helt klart lovande! :thumbright:

Nu får vi hoppas det håller ihop så kanske man hinner se den på Kubbe eller så i sommar :-P

/Stefan
Användarvisningsbild
iceman_21
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: lör sep 23, 2006 1:29 pm
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av iceman_21 »

Underbar bil =)...
"When we´re good--they never remember....
when we´re Bad--they never forget"

GIS Getaway man in North
Användarvisningsbild
jip
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: lör nov 22, 2008 9:17 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av jip »

Är det inte att föredra att köra med ic -> sänka insugstemp -> plocka samma effekt på lägre laddtryck i detta fall?
BMW E34 525i SportLimousine Turbo -94
BMW E30 340i -86 (under uppbyggnad)
http://www.fartverket.se
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av Hammarström »

jip skrev:Är det inte att föredra att köra med ic -> sänka insugstemp -> plocka samma effekt på lägre laddtryck i detta fall?
Helt klart hade det varit mindre stressat att åka med IC o mindre ladd o samma effekt som du säger.
Men detta blev gjort mest av exprimentlusta. :)
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av RoGGaH »

Grymt Peter!
Ska bli roligt att se den sjunga ut i sommar.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av peppe »

Riktigt grymt Peter och Robban!

Ska bli riktigt intessant att höra skillnaden om du skulle i framtiden bromsa om med ic lösning.

Mvh
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av RoGGaH »

Hur gick det idag? hörde nått om 9,44 med avslag vid 300m
Kördes det nått mer efter det?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av Hammarström »

Stämmer bra 9,44 med avslag blev bästa tid,
det va som sagt premier gaset för i år så det va mest att prova lite olika o försöka få till nå starter
lite svår att komma iväg med den rackaren endera blir det för mycke eller för lite effekt, det är en jäkla balansgång med så pass mycke effekt o manuellt o stum koppling.
Bästa tid 9.44
bästa 60 fot 1,39
Bästa slutfart 262km
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av robban »

Kördes det på grundtryck nu som vi snackade om förut?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av Hammarström »

Det blev provat upp till 2bar,
så det finns mera o hämta den :) gick även lite för fett.
Användarvisningsbild
Gnuss
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: mån apr 03, 2006 5:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av Gnuss »

De bara att anmäla dig till Fällfors 28-29 och forts. justera. :)
Det finns inge bättre än en
Chevabigblock,utom en
STÖRRE CHEVABIGBLOCK!
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av Hammarström »

Det blir inge Fällefors
lådan måste få en översyn först innan nästa körning.
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: Rekordbromsning hos Dynotech. Hammarströms M3:a

Inlägg av r.ivars »

Hammarström skrev: lite svår att komma iväg med den rackaren endera blir det för mycke eller för lite effekt, det är en jäkla balansgång med så pass mycke effekt o manuellt o stum koppling.
Visst är det kul att antingen klyva låda eller bränna koppling :thumbdown:

Men det är svårslaget kul att åka snabbt med vanlig låda på strippen

skön sluthastighet, kör hårt zf-kompanjon! =)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Skriv svar