Vattenbromsbänk

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Stor_snurra
För mycket laddtryck
Inlägg: 330
Blev medlem: tis apr 26, 2011 1:40 pm

Re: Vattenbromsbänk | uppdaterad 5/7

Inlägg av Stor_snurra »

Ingen som har något att tillägga innan vi bränner ihop allting i eftermiddag?
Stor_snurra
För mycket laddtryck
Inlägg: 330
Blev medlem: tis apr 26, 2011 1:40 pm

Re: Vattenbromsbänk | uppdaterad 5/7

Inlägg av Stor_snurra »

Då har vi bränt dit benen idag, imorgon ska vi åka och handla det sista materialet vi hann tyvärr inte innan stängningsdags idag.

På Söndag har vi bokat tid med en Tig'are som ska bränna det rostfria åt oss. Öl funkar bra som mutmedel :-D
Stor_snurra
För mycket laddtryck
Inlägg: 330
Blev medlem: tis apr 26, 2011 1:40 pm

Re: Vattenbromsbänk | uppdaterad 5/7

Inlägg av Stor_snurra »

Idag fick Biltema bevisa kvalisort, 150kg max står det på kranen vi hade typ 450kg? hehe, gällde att inte kliva av kranen då hade allt tippat åt :angryfire:


Tanken hänger nu i vajjrar så nu inväntar vi Tig'aren på Söndag för att färdigställa vattnet.

Vi har plattjärn som ska svetsas dit på Måndag till fötterna.

Bild

Bild
Stor_snurra
För mycket laddtryck
Inlägg: 330
Blev medlem: tis apr 26, 2011 1:40 pm

Re: Vattenbromsbänk | uppdaterad 7/7

Inlägg av Stor_snurra »

Bänken ligger på is justnu, husköpet strular som fan. Fuktskadat och ägarna försöker slippa sitt ansvar :angryfire:

Hade ju varit så gött att fåigång bänken, många som är sugna på att hängaupp sina motorer i den redan och man måste ju lära sig allt och få ordning på barnsjukdomarna så är enbit kvar....
Stor_snurra
För mycket laddtryck
Inlägg: 330
Blev medlem: tis apr 26, 2011 1:40 pm

Re: Vattenbromsbänk | uppdaterad 7/7

Inlägg av Stor_snurra »

Kommer tyvärr inte ha tid till att sätta ihop bänken i år och min kompanjon har inte mycket tid över han heller.
Tror att jag bygger mig en inertiabänk istället, kommer passa mitt ändamål bättre justnu. Tror att det får dröja några år innan min verkstad kommer ståklar och behovet av en motorbromsbänk finns.

Kan ev tänka mig att sälja bänken då jag hade behövt fåloss lite pengar till husrenoveringen som har dragit iväg fullständigt.
Det har torpargrund som endast är 50cm hög, så det kommer nog att få sågas upp alla golv och gräva ut lägga cellplast, gjuta, dra nya rör och bygga nya golv. Tråkigt, drygt och dyrt.

Riktigt tråkigt att man skulle hamna på -20, men det är bara och bita ihop och körapå.

Riktpris för bänken 45,000:- inkl avdragbar moms
Den står i Väckelsång, Småland.
Skriv svar