Nybromsad m50b25
Nybromsad m50b25
Ja där är då bromspappret.
Målet va ju 100hk/l men de blev ju inget med de.. Så jag skulle gärna vilja höra era åsikter om vad ni tror hade gett mer mos..
Motorn i snabba drag:
Standard botten, bara djupare ventilurtag (som första gången blev fel så de är 8urtag i kolvarna kan man säga)
Komp någonstans mellan 9,5-10..
Toppen är hemma portad av mig även mirad.
Org ventiler.
M3 spjäll med ett plenum med trattar som konar.
M3 grenrör
Catcams kammar:
Duation vid 1.0+cl 244/236
Lyft vid 0 vspel 11,55/11,05
Sen är de ett autronic tillsammans med vagspolar som styr bränsle å tändning..
Mvh
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Nybromsad m50b25
Svårt att läsa diagrammet men står det 191 hästar? Ger den inte ungefär det original?
Erland
Erland
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 9
- Blev medlem: tor feb 19, 2009 12:09 pm
- Ort: Sandviken
Re: Nybromsad m50b25
Jo, fast diagrammet visar hjulhästar.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Nybromsad m50b25
vad är det för borr och slag?
hur ser insug och grenrör ut i mm?
hur är toppen portad i aria, flöde och ventilstorlek?
berätta mer om bromsningen och mappning av bränsle och tändkurva. inga fler mätningar i bromsrummet?
kamaxel instälningar?
mvh jens
hur ser insug och grenrör ut i mm?
hur är toppen portad i aria, flöde och ventilstorlek?
berätta mer om bromsningen och mappning av bränsle och tändkurva. inga fler mätningar i bromsrummet?
kamaxel instälningar?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Nybromsad m50b25
Precis så är de hjulhästar.. Sen säger en del som sägs sig veta att de ligger inte riktigt på 192hk org utan de ligger på 18x..
Så en effekt ökning på 40hk cirkus..
Borr 84mm
Slag 75mm
Peak angel 106• (+-1•)
lyft vid tdc 3,25/2,65
M3 grenröret har jag inte direkt måtten på..
M3 spjällen har en dia på 50mm.
Från ventil till tratt mynning är de 360mm..
Jag har inte räknat på arier när ja porta, helt enkelt för jag vet inte hur ja ska räkna när de är 4v teknik å kanalen ser ut som följer
Ventilerna är 33,5/30,5
Mvh
Uffe
Så en effekt ökning på 40hk cirkus..
Borr 84mm
Slag 75mm
Peak angel 106• (+-1•)
lyft vid tdc 3,25/2,65
M3 grenröret har jag inte direkt måtten på..
M3 spjällen har en dia på 50mm.
Från ventil till tratt mynning är de 360mm..
Jag har inte räknat på arier när ja porta, helt enkelt för jag vet inte hur ja ska räkna när de är 4v teknik å kanalen ser ut som följer
Ventilerna är 33,5/30,5
Mvh
Uffe
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Nybromsad m50b25
Skulle en bränsle och tändmapps bild vara intressant?
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Nybromsad m50b25
för att få en motor bra krävs mycket arbete på att hitta ett bra konsept och har man inte räknat nått på hastigheter, grenrör,insug mm så blir det sällan effekt eller vrid.
ett bra sätt att se vart man börjar va är att räkna ut medeltrycket vid max vrid och vid max effekt , se tråd på avanserade delen.
ett bra sätt att se vart man börjar va är att räkna ut medeltrycket vid max vrid och vid max effekt , se tråd på avanserade delen.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Nybromsad m50b25
M3 grenröret är nog inte det bästa om du vill ha max effekt ur en 2,5 liters motor. då är beräknat för en 3 eller 3.2 liter motor (beroende på vilket grenrör du har) med en liter effekt på 100hk/L, vassare kammar än din setup osv.. tror det är 260 graders nånting...
Plus att dina kammar är väldigt snälla, På E36 US M3:an som i princip är en M50B30 så är kammarna -intake- 256 x 10,2mm -exhaust- 240 x 9.7mm mer duration, dok du har mer lyft i dina, men dom plockar ju bara 240hk ur en 3liter motor med -intake- 256 x 10,2mm -exhaust- 240 x 9.7mm.
original beroende på modell så ligger väll M50b25 runt 240 grader in och ut, och den värsta original insugskammen är på 250 grader (kommer inte ihåg om det var från vanos motorn eller ej.)
Plus att dina kammar är väldigt snälla, På E36 US M3:an som i princip är en M50B30 så är kammarna -intake- 256 x 10,2mm -exhaust- 240 x 9.7mm mer duration, dok du har mer lyft i dina, men dom plockar ju bara 240hk ur en 3liter motor med -intake- 256 x 10,2mm -exhaust- 240 x 9.7mm.
original beroende på modell så ligger väll M50b25 runt 240 grader in och ut, och den värsta original insugskammen är på 250 grader (kommer inte ihåg om det var från vanos motorn eller ej.)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Nybromsad m50b25
du jämför päron och äpplen. 245 grader vid 1.25mm är ganska vasst, 245 grader vid 0.1mm är väldigt slött.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Nybromsad m50b25
föredrar bara päron i så fall =)
Re: Nybromsad m50b25
Tycker spontant att kompression är onödigt låg. Jag kan inte riktigt bedöma hur vassa dina kammar är men är dom t.ex. mer än 280 grader vid körspel så skulle jag vilja se 11-1 på en sugmotor. Beror givetvis på andra saker också som vevstakslängd och hur bra toppen flödar, mm.
Men ju sämre toppen flödar o ju vassare kammar desto högre kompa skulle jag vilja förorda.
Göran
Men ju sämre toppen flödar o ju vassare kammar desto högre kompa skulle jag vilja förorda.
Göran