Startar lite tråd ang. motorbygget i busbilen jag och en kompis driver.
Efter att ha blivigt inspirerad av Sikkos bygge införskaffades en BMW M60B40 helaluminium V8 (4L). 10 i kompa.
Motorn kommer från en BMW 740 -93 och är helt oröd invändigt. När den plockades ur donatorbilen hade den gått 22000mil.
Sedan dess har den fått nya hemmasvetsade grenrör med en GT45a från turbobanditen http://turbobanditen.se/shop/?artnr=001&cat_id=31
Megasquirt 3X
875CC spridare
E85
m.m.
Har gatmappat den up till 0,8bar och det börjar flytta på sig ganska bra tycker jag.
Ligger på 0,6 i grundladd styr sedan upp till 0,8 vid 5000rpm.
Ca 17 graders tändning vid vridmax i nuläget. Slänger in en logg bild.

(EGT tempen ligger lite lågt i loggen och stämmer inte riktigt med verkligheten)
Har ni några gissningar om effekten

Film: http://youtu.be/GAdHc9tqqJY
Ska redan i morgon (lördag) köra den i rullar och finjustera lite samt höja laddet en aning bara.
Återkommer med korekt svar då!