Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis okt 23, 2018 5:53 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
InläggPostat: sön apr 29, 2012 11:47 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor maj 07, 2009 6:05 pm
Inlägg: 1045
Ort: Halmstad
Såg när du körde i hamnen i Halmstd igår på träffen.
Den gick riktigt fint. Kan nästan tro du hade plast däck så som du spann.

_________________
Sebastian Kristensson
b230 16v turbo 638whp/625wnm @1,9bar
2016: EDPS Emmaboda 10,62/217kmt 402m opreparerad bana
Malmö raceway 6,69 201m klistrat tyvärr ingen slutfart
Action Meet Mantorp 10,20/217kmt 6,62/201m
Malmö raceway 6,62/173kmt

Sponsorer: Tuneitmotorsport | Speeding.se | KL Racing | do88


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 29, 2012 3:48 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg: 738
Galet snyggt byggt!

Fet jävla tumme upp!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 11, 2012 9:53 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Inlägg: 5068
Ort: norrköping
sjukt snyggt :thumbright:

v-motor+turbo :hey:

_________________
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 13, 2012 8:34 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Inlägg: 686
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
Tackar :thumbright: Dock nöjer jag ju mig med en snigel 8)

I lördags arrangerad ChriMa Motorsport banåka paralellet med drifting på Anderstorp, kanon evenemang med
körning på norra samt södra slingan paralellet.

Bild

Vår gröna 242a aka Hulken fick många varv på driftingen.
Dagen började med blött före som sedan övergick till torrt strax efter lunch.
Sumeringen blev ca 100L E85 och 5 uppsättingar bakdäck. Bilen stog inte stilla många minuter utöver däckbyten och tankning då vi är två som turas om att köra. Riktigt bra träningstid!
Motorn har suveränt register och verkar inte ha något emot flitigt användande.
Dock har vi lite problem med överhettning av de bakre tändspolarna (VAG) på höger sida,
blir mycket värme där pga. turbons och DP placering. Men med bortplockad lykta och grill gick den fint.
Under körningen laddade vi max 0,85 från 5500 till varvstop på 6500rpm vilket ger ca 560-600 motor hk.
Vilket räcker gott till det mesta :hey:

_________________
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 14, 2012 6:28 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Inlägg: 659
Ort: borgå (finland)
hur har ditt megaskutt värkka fungera? några synpunkter? hur fungerar antilag?

_________________
Niklas.E


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 14, 2012 7:37 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Inlägg: 686
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
MS3X fungerar riktigt bra, potent sprut med bra kapacitet. Men som vanligt inte bättre än hur du gör installationen/kabelhärvan/mappningen. Är inne på mitt andra MS3X nu, förra satt på en Volvo 16V turbo spis.
Har ej testat antilag men du kan läsa mer om det här:

http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=125&t=38370&hilit=antilag

_________________
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 06, 2012 8:11 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:31 pm
Inlägg: 252
Ort: Huskvarna
tjena undrar hur du gjort med krängningshämmare fram? sitter motorn så långt fram så tråget hamnar framför? upptäckte på min att det blir lagom trångt framför balken.

_________________
Team Trailer Trash

volvo 245 turbo
volvo 940 turbo
volvo 945 16V turbo - 533hk
BMW 525 turbo
volvo 242 -75 M60B40 turbo 698hk/888nm

https://m.facebook.com/TrailerTrashSpeedShop


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 06, 2012 8:37 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Inlägg: 686
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
kolle: Motorn sitter i en extra framvagnsbalk monterad framför den ordinarie.
Knivkrängare monterad i den främre balken med knivarna pekande bakåt.

_________________
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 06, 2012 9:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:31 pm
Inlägg: 252
Ort: Huskvarna
ok tack för svar. du har ingen bild på de hela?

_________________
Team Trailer Trash

volvo 245 turbo
volvo 940 turbo
volvo 945 16V turbo - 533hk
BMW 525 turbo
volvo 242 -75 M60B40 turbo 698hk/888nm

https://m.facebook.com/TrailerTrashSpeedShop


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons okt 10, 2012 10:03 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 09, 2010 9:11 pm
Inlägg: 52
Ort: Karlstad
Vad kör du med för vevhusventilation?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 13, 2012 5:10 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Inlägg: 686
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
Blomgren skrev:
Vad kör du med för vevhusventilation?


Använder org. ventilation ut från blocket. Den som sitter i framkant på motorn under insuget,
går via slang till burk med filter på toppen och avrinning i botten. Funkar fint.
Tror du ser det chromade filtert bakom motor på nån av bilderna.

Mvh/ Filip

_________________
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons okt 18, 2017 1:42 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån feb 27, 2017 4:09 pm
Inlägg: 46
Funderat lite men hittar inget svar. Vad tycker motorn med olika längd på grenrör när de går från ena sidan, under motorn och över till turbon, medan det andra går direkt in? Hur mycket skulle man vinna på att montera den mitt framför motorn (för de flesta är det dock för trångt, men rent teoretiskt)

_________________
Bmw e36 med m60b40 sfro reg
Piteå


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons okt 18, 2017 1:15 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5265
Ort: Lykksällä
Lär nog spela liten roll

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010