Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor aug 24, 2017 11:31 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
InläggPostat: tis feb 05, 2013 10:15 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20283
Ort: Tomterna/sävar
prova F16 de går snålare på högre varv. annars så kan du slå en signal dagtid 0738063737 så kan vi snacka lite weber tips. motorn som jag hadde problem med blev iallafall en väldigt lyckad motor till slut som vi fick till lamdan väldigt bra på och den satt riktigt snabba varv tider med den på flera tävligar i sommras :thumbright:

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 18, 2013 7:56 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Inlägg: 1261
Ort: Sundsvall
vi hade samma problem på 2150 bilen jag körde i bänken förra veckan.
Den satt det 48:or på gav rätt bra med effekt men kändes som att registret
hade blivit längre om man fått snåla ur den på varc.
Men den var helt okänslig på bestyckning blev nästan ingen skillnad alls vad man än satt i för munstycken eller emulsions rör. Har själv aldrig varit med om det förut så
blev väldigt stäld. Men gav rätt bra med effekt iaf och tog fullgas från 2000rpm utan problem.

_________________
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 19, 2013 9:36 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20283
Ort: Tomterna/sävar
berätta mer om motorn och vad det va för bestyckning och lamda värden så kanske jag/vi kan hjälpa till?
i weber världen så är det inga säkra sanningar har jag lärt mig den tuffa vägen...

det som fungerar på en motor det är det inte säkert ends är i närheten på en liknade motor eller efter man ändrat en liten detalj.

det är vanligt att jag lägger 8+ timmar eller mer bara för att få till en vettig grund funktion på förgasarna sen kan man börja testa grenrör, trattar, kamaxlar mm.

jag bruka backa tändningen ca 5 grader mot förmodat bästa stället för att inte skada motorn om den går lite snålt.

speciellt knepiga är weber 50dco sp som man oftast måste plugga progressionshål för att den ska gå någorlunda snyggt då man lastar på lite.

sist jag bestyckade fick jag ringa göran ( http://goransgarage.com/ ) här på forumet han är en jäkel på weber :thumbright:

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 10, 2016 8:51 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm
Inlägg: 78
Jens det hade varit intressant att hör om du kommer ihåg hur du löste problemet med denna motor


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010