Evo 861hk/970nm med precision hp6262

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
HenrikR
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tor jun 21, 2012 1:20 pm

Re: Evo 861hk/970nm med precision hp6262

Inlägg av HenrikR »

det är min bil!!!
sen är det ju inte bara snurran som sätter stopp för vad man kan få ut för effekt det spelar stor roll vad du har för kring utrustning å vist jag körde på Emmaboda 10,3 med 2,36bars ladd och med dålig topp packning där av komprition gick ut i vatten kanalerna men det är nu fixat...
och natten innan emmaboda så byttes generator på bilen där av tappade laddtrycks styrningen info å så duty kurvan var 67% men skulle varit 80% där av laddade jag endast 2,36 även om den var mappad till 2,72bar å när den bänkades på maxxtuning vad det 2,55bar....
sen vet jag att det alltid finns dem som är ledsna för att de sj inte fick ut denna effekten som jag råkar ha så i stället kastar man skit på den som lyckat för att sj åka å bromsa bilen på samma ställe som personen i fråga har gjort för att få svart på vitt om det stämmer....
så hade jag i fråga haft drag radial däck så hade jag kapat ännu mer
jag körde dit mer mina r däck som jag åkt med i snart 1600mil så det var inget kvar av dem när denna dagen var slut...

mvh Henrik :wink:
HenrikR
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tor jun 21, 2012 1:20 pm

Re: Evo 861hk/970nm med precision hp6262

Inlägg av HenrikR »

Jens Gustavsson skrev:är det din bil eller?

nej min bil ;)
HenrikR
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tor jun 21, 2012 1:20 pm

Re: Evo 861hk/970nm med precision hp6262

Inlägg av HenrikR »

peppli skrev:Att jag också undrar ännu mera är pga denna tråden också


http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph" onclick="window.open(this.href);return false; … mp;t=66405


Är en 6262 så sjukt bred i kompressormappen helt enkelt att den klarar att kötta den effekten eller vad står på??

Henrik laddade 2,5 bar på filmen jag la upp tidigare och en avgas temp är 890 grader med 2300cc spridare på ca 80% duty
och bränsle E85

På denna film -------------------> http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -qg8FIiOcs" onclick="window.open(this.href);return false;

kan rätta lite jag körde med 2,36bar 67% duty kurvan pgr av att laddtrycksstyrningen tappat info natten innan då jag bytte generator på bilen...
Skriv svar