peugeot autocross bromspapper
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1987
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
peugeot autocross bromspapper
Har nån av er sett en liknande momentkurva? Varför helt platt?
Endast 13 bar bmep max där momentet är platt 6000-8000.
2040cc 244hk/216nm
34.5/30 ventiler
12.5mm/11.5mm
263/258 vid 1.25
4.4mm/3.7mm lyft vid TDC
52mm spjällhus
Pipemax grenrör och insug
12.5:1 vanlig bensin
Saknar 30Nm.
/Andre'
Endast 13 bar bmep max där momentet är platt 6000-8000.
2040cc 244hk/216nm
34.5/30 ventiler
12.5mm/11.5mm
263/258 vid 1.25
4.4mm/3.7mm lyft vid TDC
52mm spjällhus
Pipemax grenrör och insug
12.5:1 vanlig bensin
Saknar 30Nm.
/Andre'
power
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Har inget med din fråga att göra, men nedrans om man skulle kunna hålla upp vridet liiite längre, sedan stoppa den motorn i min båt. Sjukt nice båtmotor
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Bäst att prova nån annan bänk också så man vet säkert om det finns mer vrid redan nu..
Jag åkte till en annan bänk för att köra en vw golf 2.0 tdi. Det blev 170 hk 370nm. När jag körde bilen i min egen bänk, på 3 växel det blev bara 340nm vrid, på 4 växel 370nm, därför att bilen gick så fast på 3 växel, inertiabänk.
Slutet av körningen gick på samma sätt, 3 och 4 växel. Min bänk visade max. effekt 165.5 hk.
Hur många sekunder peugeot gick tex. 4000-8700 rpm i bänken?
Hk och nm har inte samma skalan i programmet? Man kunde tro att vridet är nästan 250nm när man tittar på skalan..
Jag åkte till en annan bänk för att köra en vw golf 2.0 tdi. Det blev 170 hk 370nm. När jag körde bilen i min egen bänk, på 3 växel det blev bara 340nm vrid, på 4 växel 370nm, därför att bilen gick så fast på 3 växel, inertiabänk.
Slutet av körningen gick på samma sätt, 3 och 4 växel. Min bänk visade max. effekt 165.5 hk.
Hur många sekunder peugeot gick tex. 4000-8700 rpm i bänken?
Hk och nm har inte samma skalan i programmet? Man kunde tro att vridet är nästan 250nm när man tittar på skalan..
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Typiskt på 4 ventils motorcyklar med original kam med bred momentkurva.
vad har du för minsta areor?
Erland
vad har du för minsta areor?
Erland
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
bra kurva för en turbo
snäll kam, stora ventiler och kanaler och korta insug och grenrör skulle jag gissa?
snäll kam, stora ventiler och kanaler och korta insug och grenrör skulle jag gissa?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1987
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Njaa, kammarna ser du spec på, agap slipade, ventilerna är inte speciellt stora. Epoxykanaler för 270hk. Insug å grenrör för 8500rpm
power
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1987
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
2mm 67cfmErland Cox skrev:Typiskt på 4 ventils motorcyklar med original kam med bred momentkurva.
vad har du för minsta areor?
Erland
4mm 136cfm
6mm 193cfm
8mm 233cfm
10mm 253cfm
12mm 267cfm
14mm 280cfm
315fps vid minsta på 255cfm, vilket är ca. 90% av maxlyftet, eller där max kolvhastihet är.
power
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Räknar jag rätt har du 1.94 kvadrattum i minsta area dvs 2 st. 28.25 mm:s kanaler.
Det räcker till mycket mer pulver.
Ventillyftet ska räcka till 10000 varv och kanalstorleken till 9000.
Har du provat att ställa om kammarna?
Var fick du max effekt?
Erland
Det räcker till mycket mer pulver.
Ventillyftet ska räcka till 10000 varv och kanalstorleken till 9000.
Har du provat att ställa om kammarna?
Var fick du max effekt?
Erland
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1987
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Jo allt skall vara rätt, men nåt fuckar upp fyllnadsgraden över området. Har inte mera rum mot kolvarna men jag testade med 4mm/3,2mm öppen vid öd, samma problem, hela kurvan lägre oxh peakade vid 9000. Max effekt vid 8500 i diagramet.
power
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Hur står intake och exhaust centerline?
Du kanske har för vass kam för dina ventiluttag?
Erland
Du kanske har för vass kam för dina ventiluttag?
Erland
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1987
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
104in/108ut
Som vanligt har man ju inte koll på allt i motorn, har bara gjort.en komplett topp.
/Andre'
Som vanligt har man ju inte koll på allt i motorn, har bara gjort.en komplett topp.
/Andre'
power
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: peugeot autocross bromspapper
Vilken puls lät du insuget tuna på?
4 ventilsmotorer vill ibland ha väldigt låg lobseparation, ökade effekten när ni gick ner i lobseparation?
Då kan det vara nåt med avgas som gör att den inte tömmer förbränningsrummen ordentligt.
Erland
4 ventilsmotorer vill ibland ha väldigt låg lobseparation, ökade effekten när ni gick ner i lobseparation?
Då kan det vara nåt med avgas som gör att den inte tömmer förbränningsrummen ordentligt.
Erland