3000+hk dyno pull

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

3000+hk dyno pull

Inlägg av Jens Gustavsson »

frän film och motor undra vad han har för dyno och hur den är ombyggd för vad jag vet så orkar inga standard bil motor bänkar så mycket.
http://www.youtube.com/watch?v=pJZ6qoYV ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

3030hk vid 30 psi är coolt iallafall :thumbright:
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av peppe »

Bra tryck!
Our dyno is second to none. It is a highly modified dual rotor Stuska with DPAC Data Aqc and Load Controll. After 17 years now of dynoing engines on various dynos, I built this one the exact way they should be for boosted applications. We have all the proper tuning sensors for complete tuning right here at Steve Morris Engines.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av Jens Gustavsson »

ok samma broms som jag har i grund och botten då :)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av peppe »

Skulle vara kul att veta mer ingående hur dom har modifierat den. Dom lär väl knappast släppa nå info om man bara mailar och frågar :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo det vore kul att höra men jag skulle gissa det handlar om mera vatten flöden igenom turbinen i grova drag. säkert nån 20hk vattenpump skulle jag tro och jätte ventiler ? 8)

det står lite om det i DEPAC load kontroller manualen som fins på dess hemsida.

jag kan dra iväg ett mail åt han sen så kanske vi får veta lite om modifierigarna han har gjort?
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av peppe »

Testa vetja, antingen säger han väl allt eller inget :)
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av robban »

När hade du planerat att dyna 3000hk Jens ? :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av Erland Cox »

Är du sugen på såna vattenpumpar så har jag fler stycken helt nya.

Erland
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av freddan302 »

Det fränaste är ju ändå bilen dom stoppat ner motorn i! :)

Snacka om sleeper!

http://www.youtube.com/watch?v=rMBLu0Na6mg" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: 3000+hk dyno pull

Inlägg av Jens Gustavsson »

robban skrev:När hade du planerat att dyna 3000hk Jens ? :)
snart kanske :)

känns bra att ha grymmaste bänken norr om stockholms trakten? vår bänk är kanske inte fullt ut redo för +2000hk än men det är bara lite små grejor som större vattenpump och ett kyl torn så är vi där :thumbright: i vinter så ska den va uppdaterad till 1200-1400hk vatten pump iallafall så conny kan dyna vidare på MB300CE 12v :) (pumpen var nästan maxad vid 740hk pullet på 2.3bar)
Skriv svar