det är en mitsubishi galant 2.0L v6 som man kan köpa för ett par tusen på en skrot i dag.
jag vill inte avslöja för mycket om projektet i sig det för de som bygger/planerar på bygget göra själva, men det är helt sanslöst fränt i alla fall och ovanligt

motorn blir dock inte nått super turbo 1000hk utan det ska bli en rolig högvarvig sugis som ligger kring 170hk original vad jag förstått?
till en början ska motorn bara mappas helt standard med autronic styrsystemet och ett 2.5" avgasrör sen kommer det experiment på annat grenrör och insug. obs original-insuget är rätt fränt med variabel längd också.
vi fantiserar om 100hk/L med standard topp, kam, bottendel som har gått 25000mil... är det bara att glömma eller kan det gå?
ni får följa med denna moderna vedbo-trimning av en billig sugmotor och se själv

(spydiga, dryga, otrevliga världsmästar-inlägg hamnar i soptunnan direkt! detta är ett kul och trevligt projekt och det är den typen av inlägg vi vill ha också)
mvh jens
några bilder........
fyra kamaxlar och 24 ventiler är annat än vad gammla B20 motorer har


tänd modulen och spolen hämtas från connys 743hk bruks MB och sitter inte monterat på bild
