Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av Jens Gustavsson »

tyvär då detta är en ventilmekanism av släpa typ så går det nog inte att slipa om orginal kamaxeln så mycket iallafall så det blir nya stommar isåfall och det är ju 4st kamaxlar så det kommer kosta en del men samtidigt så är det ju mycket tack vare detta också som det går att varva så mycket. det skulle bli markant mycket mera vrid och effekt med bara kamaxlarna!

mvh jens
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av fugazi »

Om man sätter i större rulle/lager i följaren/vippan och slipar ner kammen lika mkt?
Geometrin förändras ju, men det går väl att räkna/fundera på... eller?
youask
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons feb 14, 2007 11:52 am
Ort: Örebro

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av youask »

på 4g63 går det iaf och schimsa hydrallyftaren och ta ner bascirkeln på kammarna
10.01@233kmh. Gatevo
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av E34 RRT »

undrar om det var mycket krångligt att koppla sprutet på denna? hur jorde ni med trigger , vad andvänder ni för tändnings system? vet bara att japanerna kan ha liite udda givare osv!
Niklas.E
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag ska be conny eller peter svara på det men jag tror det är original trigger mm på den? autronic burken klarar av det.
SevenEight
För mycket laddtryck
Inlägg: 283
Blev medlem: ons nov 03, 2010 4:49 pm
Ort: Sävar förstås

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av SevenEight »

Kammar till 6A12 och mivec varianten. Inte billiga, $1800 aussie dollar för 2+2 kammar - eller ja, det blir 10-12kkr för dem. Fanns kanske inte så många att välja på direkt men lite hetare än original borde de ju vara. Går det att slå 10-12 här i Sverige om man tar fram egna kammar (hur man nu gör det)??
Henrik Eriksson

E46 325 3.0 - trackdays och rondellsladd
VW 1200 '64
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av Jens Gustavsson »

nej fyra custom billet kamaxlar med valfri profil blir dyrare skulle jag tro, men bättre då de designads till just dig och din motors användnings område.

mvh jens
SevenEight
För mycket laddtryck
Inlägg: 283
Blev medlem: ons nov 03, 2010 4:49 pm
Ort: Sävar förstås

Re: Småtrimma modern gat-sugmotor V6 186hk nu med nytt insug

Inlägg av SevenEight »

Glömde ju länka...

http://www.rpw.com.au/Products/Engine%2 ... 0File.xlsx

Men jag tycker ju det borde finnas skit i USA också. Ska surfa mer.
Henrik Eriksson

E46 325 3.0 - trackdays och rondellsladd
VW 1200 '64
Skriv svar