Bmw e31 850 ls1 turbo.
Bmw e31 850 ls1 turbo.
Bild på Fars bromspapper.
I princip orörd ls1a. Bytt till ls6 enkelfjädrar, BW475 och ett Link i en Bmw 850.
Detta vid 1bar.
I princip orörd ls1a. Bytt till ls6 enkelfjädrar, BW475 och ett Link i en Bmw 850.
Detta vid 1bar.
MVH Rasmus Lindgren
PS. Mycket effekt är aldrig tråkigt.
PS. Mycket effekt är aldrig tråkigt.
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
Den tog sig gott den på 1bar, fördubblade effekten och lite till om inte jag är ute och cyklar.
Är detta på naven är ju resultatet ytterliggare imponerande.
Skön bil med diskret installation!
Är detta på naven är ju resultatet ytterliggare imponerande.
Skön bil med diskret installation!
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
På naven, ska väl lämna cirka 350 orginal.
MVH Rasmus Lindgren
PS. Mycket effekt är aldrig tråkigt.
PS. Mycket effekt är aldrig tråkigt.
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
MVH Rasmus Lindgren
PS. Mycket effekt är aldrig tråkigt.
PS. Mycket effekt är aldrig tråkigt.
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
Snyggt! Både i motorrummet och på pappret.
Ser ju inte onödigt trång ut. Finns det bilder på grenrör och sånt?
Ser ju inte onödigt trång ut. Finns det bilder på grenrör och sånt?
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
Vad är gjort åt motorn nu?
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
Wiseco kolvar, h-profilstakar och lite arp här och där. Även mindre volym nu, 5.3 mot 5.7 förut. Motorn balanserad och mappad av mig. Övrigt så får byggherren jens själv svara på eller rasmus, men i stora drag som jag skrev.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
Vad kör ni för växellåda?
Erland
Erland
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
Är det bytt till gjutjärnsblock också eller är det nån annan anledning till den mindre volymen?robban skrev:Wiseco kolvar, h-profilstakar och lite arp här och där. Även mindre volym nu, 5.3 mot 5.7 förut. Motorn balanserad och mappad av mig. Övrigt så får byggherren jens själv svara på eller rasmus, men i stora drag som jag skrev.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
En härlig bil med fint med pulver
jens brukar stanna av här och dricka lite kaffe ibland och berätta hur det går med bilen och bland de mest intressanta är att han har testat många turbos på sin väg mot 1000+whp och det är det jag bruka snacka om svårt att få till stor turbin nog för en v8. många väljer för liten turbo på sina v8 och speciellt på avgassidan blir det propp.
jag hittade till slut en gammal hyllvärmare här (switser S4) som har 80mm kompressor och hela 96mm avgas utblåsnings turbin och med den så vart det mindre avgastryck än än den nyare BW 80/88 turbon som han hade tidigare och då kom sista 100hk.
sen kör jens med aluminium block för att hålla ner vikten på bilen och det är lite ovanligt på dessa effekter men med bra mappning och bra laddtrycks kurva så värkar det fungera bra.
lådan är en "viper" T56 manuell låda sen original bakaxel och drivaxlar.
allt från mitt minne inte säkert det stämmer hel bra?
mvh jens gustavsson
jens brukar stanna av här och dricka lite kaffe ibland och berätta hur det går med bilen och bland de mest intressanta är att han har testat många turbos på sin väg mot 1000+whp och det är det jag bruka snacka om svårt att få till stor turbin nog för en v8. många väljer för liten turbo på sina v8 och speciellt på avgassidan blir det propp.
jag hittade till slut en gammal hyllvärmare här (switser S4) som har 80mm kompressor och hela 96mm avgas utblåsnings turbin och med den så vart det mindre avgastryck än än den nyare BW 80/88 turbon som han hade tidigare och då kom sista 100hk.
sen kör jens med aluminium block för att hålla ner vikten på bilen och det är lite ovanligt på dessa effekter men med bra mappning och bra laddtrycks kurva så värkar det fungera bra.
lådan är en "viper" T56 manuell låda sen original bakaxel och drivaxlar.
allt från mitt minne inte säkert det stämmer hel bra?
mvh jens gustavsson
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
Wow looks very good. I would expect more torque but 4 digits nonetheless. What is the borrning and stroke of new engine still retain 92mm long or? Cast iron block or aluminum and sleeved iron? Vänner at usa could only get 650hk out of ls2 before it spew its guts at stock block 11:1 compression.
Senast redigerad av EKR den mån nov 03, 2014 10:38 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Bmw e31 850 ls1 turbo.
*Rotflmao*
You don't want that kind of stroke!!!
You don't want that kind of stroke!!!