Fann en bild till:
Och när det ser ut så och går ned i KKK avgashuset som har runt inlopp så är det faktiskt ganska okej.
ingen större idé att svetsa igen utloppet ur grenröret samt inloppet i turbon.
Däremot om man har ett volvo 940 rör och en gammal omodern T03b turbo från volvo 740 eller liknande så kan det vara 'bra' att minska arean i turbinhuset.
Den kombon kommer troligen aldrig trots minskad area etc etc tillåta några högre effektuttag.
Kombon är egentligen så dålig att man skulle sparkat på grejerna där man står å pinkar bakom garaget.
När jag tidigare förespråkat trånga kollektorer så måste jag klargöra, att med std gjutna grenrör så vill inte jag föresrpåka nåt längre
Det är såna oerhörda gashastighetsbromsar att de ska kastas där på pinkstället...
Men i quattros fall där han är så illa tvungen att hålla på med grejerna så får man juh lov att ta på sig vantarna och ta tjuren vid hornen.
///
AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning!
Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent
bedragare!