Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, film s7
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
fikk ni nått spik på bf98 mappen?
22.5 grader på en 9,5:1 komp motor med turbo e ju ganska bra
blir cool med h-stakar, fins mycket mer och hämnta på e85 mappet
/MGP
22.5 grader på en 9,5:1 komp motor med turbo e ju ganska bra
blir cool med h-stakar, fins mycket mer och hämnta på e85 mappet
/MGP
MG Performance
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
inga riktiga spikningar men knack sensorn va lite nervös på varv. den va mycket lugnare med E85 än fast vi laddade mer. vi är nära på att köpa en mer avancerad dyno kanack utrustning men vi väntar på lite data på den än. som sagt tändkurvan speciellt på E85 är mycket begränsad av topptrycket som är skadligt för orginal vevstakarna inte av spikningar eller så. med dom nya motornord stakarna så ska jag hjälpa roger att gatmappa så det blir betydligt mer vrid på lägre varv. det kommer att bli ca 17-18 grader där nere vid 4500rpm på 300 raden sen ca 22 grader vid + 7000rpm.
obs! ni som läser detta och har "liknande" motorer se inte detta som en universal tänd kurva, många motorer med sämre grenrör, spridare, styrsystem och turbos med mera avgastryck skulle sprängas direkt med dessa grader och på dessa tryck.
mvh jens
obs! ni som läser detta och har "liknande" motorer se inte detta som en universal tänd kurva, många motorer med sämre grenrör, spridare, styrsystem och turbos med mera avgastryck skulle sprängas direkt med dessa grader och på dessa tryck.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
Ja och sen passar ju 9.5:1 i kompa betydlig bättre tils e85 än bf soppa, kommer nog bli en vrid maskin tror jag
MG Performance
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
Hmm.
Är det inte väldigt bakvänt att mappa in en motor i bänk, sen byta stakar och gå över toppen lite och sen gatmappa den?
Är det inte väldigt bakvänt att mappa in en motor i bänk, sen byta stakar och gå över toppen lite och sen gatmappa den?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
man måste anpassa sig till värkligheten. vi hinner nog inte mappa den i dynon igen men vi har ganska bra koll på hur kurvan ska se ut nu iallafall och då går det rätt bra att få till den sen på gatan med. ska vi dyna nå mer så vill vi ha dit en bättre topp och kam och låta den sjunga ut på riktigt utan restriktioner
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
det enda som jag har gjort med toppen hos jens var att slipa in ventilerna , bytt till lite värre ventilfjädrar så man kan varva mot 8000 tusen + . fortfarande K-kamaxel.
så ser som ingen vits att behöva upp i bänk igen för att justera från 7000 rpm till 8000 rpm känns lite onödigt och tror nog att man fixar de lätt på gatan
så ser som ingen vits att behöva upp i bänk igen för att justera från 7000 rpm till 8000 rpm känns lite onödigt och tror nog att man fixar de lätt på gatan
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- ljungqvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön maj 01, 2011 9:49 am
- Ort: Avesta/Borlänge
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
Riktigt trevlig läsning.
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
Ursäkta en dum fråga. Men är det orginal kolvar eller har ni satt i turbokolvar?
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
Orginal stakar , orginal kolvar
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
Hur stor retur har du från turbon in till blocket? Ser ju riktigt bra ut! Vart är det ni bromsar motorn?
Volvo 242 -75 454hk/600nm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Rogers Snik b230 turbo 502 DIN hk med orginalstakar, fil
den är bromsad här i sävar hos mig http://savarjens.weebly.com/engine-dyno.html
va en kul motor att bromsa
Super HX 40 ska helst ha en 19mm invändig slang ned till tråget eller till blocket.
mvh jens
va en kul motor att bromsa
Super HX 40 ska helst ha en 19mm invändig slang ned till tråget eller till blocket.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/