Measurements of power and torque are usually made to one of three standards: SAE J1349, 80/1269/EEC or DIN 70020. The SAE and EEC standards specify operating conditions of 99 kPa / 29.23 InHg of dry air and 25 °C / 77 F temperature. The DIN and Japanese JIS D 1001 standard are calculated at higher pressure (101.3 kPa / 29.33 InHg of dry air) and lower temperature (20 °C / 68 F), resulting in increased power, and DIN 70020 does not specify the status of accessories such as the engine fan and water pump, again resulting in a slight increase in measured power. Latest revisions to J1349 add more accessories such as power steering pumps not specified by 80/1269/EEC, but required for normal vehicle operation, resulting in further reductions in net power.
Du hittade dethär från nätet by someone "writer"
nothing is true.
tex: 101,3 kPa är 29,33 InHg?
Här har du rätt.
Power
1 hp ≅ 0.745 699 9 kW
≅ 1.013 869 metric hp / Pferdestarke (PS) / cavalli (CV) / chevaux (CH)
1 PS ≅ 0.735 498 8 kW
så, 745 w/ 735w = 1,0136 skillnad mellan SAE J and DIN. DIN är mindre.
Om det skulle vara "bara" 1% skillnad mellan bromsbänkar, vore det för bra, så SAE J eller DIN correction är lika bra.
1% mellan flödesbänkar är lika omöjligt. Jag har portad en Opel c20xe topp, ligger nu på 230cfm/13mm,det är passande för kanalarea som är mycket större än original, men läste på nätet att someone in Finland portade 20xe topp bara lite, gjorde kanalen inte större än original och det flödade 269 cfm utan större jobb. Det måste vara mer än 1% skillnad på den bänken jämför min.