Motorn är tvärrställd, som på en vanlig fwd. Där den høgra drivaxseln går ut ur växellådan, sitter førdeingslådan som en kortare drivaxel koplas till. Senn har den en vikoskopling som ger kraft bakåt via en vanlig kardanaxel. Bakvagnen är delad.
Enkelt kan man beskriva det som framvagnen från en Vectra ock bakvagnen från en Omega. Førdelingslådan är enkel, en hydraulisk ur/inn-koplingsfunktion ock viskoskoplingen.
-
Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: tor apr 11, 2013 8:46 pm
Återgå till "Dyno-diskussioner"
Hoppa till
- Information
- ↳ Läs detta innan ni registrerar er
- ↳ Nyheter
- ↳ Synpunkter
- Sävar Turbo Site
- ↳ Vad händer i garagen
- ↳ Filmer & Bilder
- ↳ Träffar/Tävlingar
- ↳ Presentera er själva
- ↳ Amerikanska bilar & hot rods
- ↳ Veteranmopeder/Mc/Pocketbikes
- ↳ Snöskotrar
- ↳ RC-snack
- ↳ Street&Strip
- ↳ Lantbruk & Traktorer
- ↳ Länktips
- ↳ Övrigt
- Överladdade avdelningen
- ↳ Avancerad motorteknik
- ↳ Allmän motorteknik
- ↳ Dyno-diskussioner
- ↳ Transmission
- ↳ Motorstyrning
- ↳ Förgasare
- ↳ Chassi
- ↳ Karosseri
- ↳ Sugmotor
- ↳ Diesel
- ↳ Allmän mekarinfo
- Marknad
- ↳ Säljes
- ↳ Köpes