Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons okt 18, 2017 10:18 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Holmbergarn:s B20
InläggPostat: tis jun 11, 2013 10:57 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5488
Ort: Lund
Vanliga Mahle från KG. Kolla på second ring i denna länken så får du se en bild på såna:
http://www.hastingsmfg.com/Race_Catalog ... ctions.pdf

Erland


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Holmbergarn:s B20
InläggPostat: fre maj 13, 2016 7:48 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20330
Ort: Tomterna/sävar
del 2 kan man kanske kalla denna bromsning om man läst från början i denna tråd. robyn har byggt vidare på saker vi lärt oss sista åren och va bra den går :thumbright: vi är super nöjda och vi har mer effekt än vad vi tordas fantisera om. grunden är liknade och fortfarande enkel men lite bättre av allt...



B20 grund recept!

nya 92mm B21 kolvar

standar 80mm slag vev , 8 bult vev bara polerad ingen baklansering och tunga M stakar

standard olje system och cugar -40

STS 270 kam, lyftare och stöt stänger

topp som flödar riktigt bra (holm bergarn kan berätta om det inte är hemligt haha)

ca 12:1 kompa och vanlig 98 oktan

KL racing grenrör med mitt dyno avgasrör 2.5-3"

delorto 48:or med 41mm halsring

tändning från min dyno trigger och vems mappning




bästa effekten hittills är som bäst 203 hk korigerat vid ca 6800rpm och 231nm runt 5900 och 216nm vid 4700rpm :thumbright: :thumbright:
Det är mycket bra siffror i min bänk på en 2v motor på 2.1 liter och jämför man mot en riktigt bra RC 2150RC så ligger vi ca 8nm och 7hk efter en sådan.

Vi har uppenbarligen lärt oss saker sen sist! tror toppen är en sak sen fungerar denna kam bra på sånna här lite värre B20 motorer + att hombergarn har monterat ihop en tät och fin bottendel.

den har inte så stora förgasare (halsring) så den svarar bra från riktigt låga varv och den beter sig exakt på olika spjäll vinklar från botten känner man tudligt då man bromsar :thumbright:

nått vi lärt oss och som vi såg här också (syns på alla B20 nästan tror jag) är att det är svårt att få ventilerna riktigt täta? vi har väl en tråd om det nånstans?

kul dag iallafall! mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010