Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön dec 17, 2017 8:53 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 279 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor jan 19, 2017 3:20 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8907
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Han(Kent Karlsson) skulle gjort kryssbultade överfall i det där blocket så det blivit rejält stabilt kring veven.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 4:09 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Inlägg: 661
Ort: Hbg.
De blocken är ganska stabila i lagerlägena, det var ett av Kent största argument för detta blocket, "att veven sitter fast".

_________________
turbos are like tampons, every pussy have one.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 4:41 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5524
Ort: Lund
Det ser högre ut än ett original?

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 4:47 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Inlägg: 661
Ort: Hbg.
De är lite högre också, har glömt hur mycket.

_________________
turbos are like tampons, every pussy have one.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 5:13 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 156
Ort: Kvidinge Skåne
Erland Cox skrev:
Det ser högre ut än ett original?

Erland


Detta blocket är 14mm högre än original.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 5:14 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8907
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
anglia-61 skrev:
De blocken är ganska stabila i lagerlägena, det var ett av Kent största argument för detta blocket, "att veven sitter fast".



Ja det ser stabilt ut med extra balkar på insidan mot ramlagren etc etc.
Men man kunde gått 'all in' med att bulta ihop den rejält också =)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 6:34 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Inlägg: 228
Ort: Norrköping
Det duger nog till det dom brukar användas till... siffror man ser här är ganska extrema för dom flesta som köper dom här blocken :-)

Dom borde dock vara röda :mrgreen:

_________________
Patrik Dahlström


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 6:35 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5524
Ort: Lund
Behöver man verkligen den höjden om man inte ska ha extremt långt slag?
Känns som om Volvoblocken är minst 14mm för höga från början så där är att ta på.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 9:15 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8907
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
dahla skrev:
Det duger nog till det dom brukar användas till... siffror man ser här är ganska extrema för dom flesta som köper dom här blocken :-)

Dom borde dock vara röda :mrgreen:


Ja,, men jag är kanske sjuk.
Kan man förstärka så ska man ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 11:01 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 938
Ort: Flisa, norge
varför har man frostpluggar i ett såhär block?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 19, 2017 11:17 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5115
Ort: Lykksällä
Frostpluggar är väl egentligen inte frostpluggar utan bara nåt som kom till av gjutningstekniska skäl
Sen kan dom ju finnas för att man vill köra vattnet på ett annat sätt än original

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 20, 2017 7:18 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån jul 24, 2006 9:40 pm
Inlägg: 179
Ort: Lycksele
Det är ju kul att få ut gjutsanden från kärnan någonstans också, blir ju en aning pillrigt utan några hål annat än uppåt .-)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 20, 2017 7:39 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Inlägg: 661
Ort: Hbg.
Är ju gängade "frostpluggar" så de ploppar inte ut så lätt.

_________________
turbos are like tampons, every pussy have one.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 20, 2017 8:56 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 938
Ort: Flisa, norge
då fattar jag, mina egna frostpluggar har poppat ur nogra gonger


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 20, 2017 2:27 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Inlägg: 1073
Ort: Hofors
Våra toppar är fyllda med plast, men det har inte vart några bekymmer med just det.

_________________
Svetsar om ZF lådor för volvo(röd/vit), bygger Ford 9" axlar , svetsar alu , portar toppar.
PM för info.
http://www.tjernell.com


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 279 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010