Sida 12 av 42

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 3:20 pm
av Kadett4wd
Han(Kent Karlsson) skulle gjort kryssbultade överfall i det där blocket så det blivit rejält stabilt kring veven.

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 4:09 pm
av anglia-61
De blocken är ganska stabila i lagerlägena, det var ett av Kent största argument för detta blocket, "att veven sitter fast".

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 4:41 pm
av Erland Cox
Det ser högre ut än ett original?

Erland

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 4:47 pm
av anglia-61
De är lite högre också, har glömt hur mycket.

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 5:13 pm
av TurboRickard
Erland Cox skrev:Det ser högre ut än ett original?

Erland
Detta blocket är 14mm högre än original.

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 5:14 pm
av Kadett4wd
anglia-61 skrev:De blocken är ganska stabila i lagerlägena, det var ett av Kent största argument för detta blocket, "att veven sitter fast".

Ja det ser stabilt ut med extra balkar på insidan mot ramlagren etc etc.
Men man kunde gått 'all in' med att bulta ihop den rejält också =)

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 6:34 pm
av dahla
Det duger nog till det dom brukar användas till... siffror man ser här är ganska extrema för dom flesta som köper dom här blocken :-)

Dom borde dock vara röda :mrgreen:

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 6:35 pm
av Erland Cox
Behöver man verkligen den höjden om man inte ska ha extremt långt slag?
Känns som om Volvoblocken är minst 14mm för höga från början så där är att ta på.

Erland

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 9:15 pm
av Kadett4wd
dahla skrev:Det duger nog till det dom brukar användas till... siffror man ser här är ganska extrema för dom flesta som köper dom här blocken :-)

Dom borde dock vara röda :mrgreen:
Ja,, men jag är kanske sjuk.
Kan man förstärka så ska man ;)

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 11:01 pm
av DreRacing@
varför har man frostpluggar i ett såhär block?

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: tor jan 19, 2017 11:17 pm
av Steve
Frostpluggar är väl egentligen inte frostpluggar utan bara nåt som kom till av gjutningstekniska skäl
Sen kan dom ju finnas för att man vill köra vattnet på ett annat sätt än original

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: fre jan 20, 2017 7:18 am
av Kjelle
Det är ju kul att få ut gjutsanden från kärnan någonstans också, blir ju en aning pillrigt utan några hål annat än uppåt .-)

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: fre jan 20, 2017 7:39 am
av anglia-61
Är ju gängade "frostpluggar" så de ploppar inte ut så lätt.

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: fre jan 20, 2017 8:56 am
av DreRacing@
då fattar jag, mina egna frostpluggar har poppat ur nogra gonger

Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar

Postat: fre jan 20, 2017 2:27 pm
av Tjernell
Våra toppar är fyllda med plast, men det har inte vart några bekymmer med just det.