Hur mycket för lite tycker du att den visar?
Har du ställt bänken på vehicle dyno?
Stämmer varvtalet på rullen?
Går bromsen lika fort som rullen?
Tycker du att vridmomentet stämmer?
/Christer
Kalibrerings fråga!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: fre aug 06, 2010 5:54 pm
Re: Kalibrerings fråga!
Tja!
Jag tycker att det är 30-40hk för lite. Ja programet är instäld på vehicle dyno, varvtalet stämmer. Har dubbelkollat det flera gånger nu. Bromsen sitter direkt på ena rullen. Nej, vridet tycker jag inte stämmer. Jag ska försöka få tag i någon bil som är bromsad någon annan stans så jag kan jämföra.
Jag tycker att det är 30-40hk för lite. Ja programet är instäld på vehicle dyno, varvtalet stämmer. Har dubbelkollat det flera gånger nu. Bromsen sitter direkt på ena rullen. Nej, vridet tycker jag inte stämmer. Jag ska försöka få tag i någon bil som är bromsad någon annan stans så jag kan jämföra.
Saab power!
Re: Kalibrerings fråga!
En relativt ny standardbil som finns bromsad hos rototest borde väl funka hyfsat som värdemätare
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: Kalibrerings fråga!
Det är inte så att inertian inte adderas till bromskraften? Kan vara någon simpel inställning bara
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Kalibrerings fråga!
Var inne på det med inertian också. Kör du med formeln som står högst upp på sidan 50 i manualen?
Om du hänger på kalibreringsvikten stämmer vridmomentet som du ser i programmet vid körläge?
Vilken korrigering kör du med och hur stor är den vanligtvis?
Hur många % är 30-40 hästar som du saknar och är detta på hjulen eller i motorn?
Diameter på rullen vs programmet.
Inga lager som håller rullarna som börjar att bli dåliga?
Stämmer kalibreringsvikten och längden du hänger den på?
Har du någon bild på bromsen och lastcellen monterad?
Hoppas att du hittar var felet är.
/Christer
Om du hänger på kalibreringsvikten stämmer vridmomentet som du ser i programmet vid körläge?
Vilken korrigering kör du med och hur stor är den vanligtvis?
Hur många % är 30-40 hästar som du saknar och är detta på hjulen eller i motorn?
Diameter på rullen vs programmet.
Inga lager som håller rullarna som börjar att bli dåliga?
Stämmer kalibreringsvikten och längden du hänger den på?
Har du någon bild på bromsen och lastcellen monterad?
Hoppas att du hittar var felet är.
/Christer
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: fre aug 06, 2010 5:54 pm
Re: Kalibrerings fråga!
Tja!
Har letat efter som en idiot efter felet jag gör o jag tror att jag räknat fel på interrian. Någon som vet vad interian på en thelma retarder, 42cm i diameter är??
Har letat efter som en idiot efter felet jag gör o jag tror att jag räknat fel på interrian. Någon som vet vad interian på en thelma retarder, 42cm i diameter är??
Saab power!