Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön jun 25, 2017 1:19 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
InläggPostat: tor nov 28, 2013 10:23 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1436
Ort: Skelleftehamn
Simon Jonsson skrev:
Är det olika turbiner på h1e och en hx40 i samma storlek?

Yes. H1E är lite lättare bland annat :)

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre nov 29, 2013 7:26 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
hej vi har kollat lite noggrannare och du har rätt big al det är lite finare centrum på hx40.

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån dec 02, 2013 3:26 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
vi ska dyna vidare nu i kväll med 1.8liters M10:n som den va så vi ser att den fungerar. vi har justerat kamaxeln lite då den inte stog riktigt där den skulle tidigare. ca 2 grader retardad före nu nån grad advansad.

sen blir det nog byte till den där H1d(e??) turbon för att prova hur den känns.

mvh jens, peter ,conny och stövarn.

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 07, 2013 1:44 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
vi provar en gammal hx 40 i dag som peter tidigare kört med. 489.6hk nu vid 2.05bar. lägre avgastryck men senare spool.

vi vart tvugna att ful öka soppa trycket för att få 1200cc spridarna att räcka till.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 07, 2013 3:36 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 885
Ort: Flisa, norge
vevaxel muttern ska väl dras 440nm


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 07, 2013 4:45 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
det är på s14 motorn vad vi förstår. det ska va 190nm på M10 vad vi hittade.

nu har vi 497hk/2.1bar men vi ger oss där tror jag? ca 20 grader på full snurr och lamda 0.81.

vi skruvar tillbaka super hx 35 och testar lite mer tändning sen är det klart.

mvh jens och peter

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 02, 2014 10:19 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
Inlägg: 118
Vad har ni för topplocks packning....?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 02, 2014 3:33 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
standard elring pckning och standard bultar.

edit spridarna kollades nu efter bromsningen och de va inte bra i balansen och det saknades en del % flöde på dem alla så soppan skulle nog ha räckt längre nu på lägre bränsle tryck. detta skulle vi gjort före bromsningen men som vanligt lätt att va efter klok :)

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 02, 2014 10:21 pm 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9588
Ort: Sävar
Det var för övrigt insats-filtren i spridarna som behövde bytas.

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. VEMS, Link, MaxxECU, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 17, 2014 8:41 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons feb 20, 2013 10:50 am
Inlägg: 162
Ble motoren testet med Hx40 turbin/HX35kompressor ?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 19, 2016 9:36 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
Inlägg: 118
https://www.youtube.com/watch?v=G1mVlgzrPUI
Har kvar den gammla e12...kör med den ibland...har ju turbo knuff i den i alla fall....sjukt att en man kan ha kvar en bil så länge...:)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010