Bromsning B20 Turbo, Jacobson_se 370@1.7bar

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
jacobson_se
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm

Re: Bromsning B20 Turbo, Jacobson_se 370@1.7bar

Inlägg av jacobson_se »

Kör med knock block och hade gärna haft något modernare.
Vi har inte kört denna motorn i hörbart knack än, men man ser i loggen att den börjar att väsnas lite mer när effekten inte fortsätter att öka.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Bromsning B20 Turbo, Jacobson_se 370@1.7bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur går det för er? kört nå mer?

mvh jens
jacobson_se
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm

Re: Bromsning B20 Turbo, Jacobson_se 370@1.7bar

Inlägg av jacobson_se »

Vi har kört lite mer. 395 hk vid 2bar. Den ökar inte i effekt som den borde så vi misstänker att grenrör och 2,5tums downpipe börjar att strypa. Vi blåste en toppackning tidigare och det beror förmodligen på att topplocket är lite mycket planad så den orkar inte hålla packningen bra på högre effekter.
Vi nöjer oss med körning i bänken nu och ska riva toppen och byta packning för att veta att den är frisk i bilen.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Bromsning B20 Turbo, Jacobson_se 370@1.7bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

det ska ju va helst 3.5" down pipe på de laddtrycken :) avgas trycken är nog ganska höga nu då?

mvh jens
Skriv svar