Comp ET/A B18:n 588hk/8800rpm/2.5bar + film
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 361
- Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
- Ort: KarlGustav/Varberg
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
S.T.N, sist det såg ut så hos mig kunde man titta in i motorn där fördelaren skulle suttit.....
Hoppas inte det är så illa hos dig
MVH Basse
Hoppas inte det är så illa hos dig
MVH Basse
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
Nog för att hydraullyftare brukar plocka upp lite av glappet, men det där blir nog tufft att kompenseraJens Gustavsson skrev:oj nu hände nått med ventilspelet på min comp motor
ska man gissa att det är en kam som gått av tro ?
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
Är ju inga hydraullyftare på en b20 man får sätta längre justerskruv i vipporna
Tråkigt med ras tur det är länge tills sesongen börjar.
Hunnit plocka isär och konstatera någon felorsak?
Tråkigt med ras tur det är länge tills sesongen börjar.
Hunnit plocka isär och konstatera någon felorsak?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
inga jättestora följd skador förutom det jag förstog hade hänt. ska fortsätta med den motorn om ett par veckor är planen.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
Hej, kör du med rullvippor? vad har du för utväxling ? är det någon vippa du gjort om för att passa b20 eller finns det färdiga att köpa? hoppas det går bra att få ihop motorn igen, följer med spänning .
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
vippan är inget som hör till min motor nått jag håller på kollar upp och ser hur bra den passar +kvalite mm. rated 1.6:1 men har inte egna data än. är gjord till B20 dock i usa.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
ska föresten försöka montera min ganska nya 46mm B20 kam är det tänkt. den har legat på hylan ett tag men ett bra tillfälle att se hur den fungerar.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
bara för att förstå vad det är för kam så visar jag en grov mätning som jämför med en bra gammal KG6 kamaxel.
1.5 utväxling och 0.35 ventilspel.
1.5 utväxling och 0.35 ventilspel.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 280
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
Bild på kammen?
Slipad ur solid axel?
Skickat från min H8324 via Tapatalk
Slipad ur solid axel?
Skickat från min H8324 via Tapatalk
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
det är den nyare gjutna stommen. lite grövre än den som gick av i stommen men inget som gör den jätte stark men nu handlar det mer om att få köra till sommaren och då måste motorn va klar före jul då det är annat som måste hinnas med i vår också för att kunna ta sig till nån tävling.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 280
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
Ok, du får svara fram ett slitt ämne o slipa från
Skickat från min H8324 via Tapatalk
Skickat från min H8324 via Tapatalk
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
jag kan inte svarva sneda kuggar i min svarv annars hade jag gjort det.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Caddyman
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 115
- Blev medlem: mån feb 07, 2011 7:05 pm
- Ort: Skaune
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
Det betyder bara att du ska satsa på torrsump nu Jens
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
har både tändning och olje pump på drivningen och båda fungerar bra så inget man vill bygga om om man vill köra till sommaren
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Comp ET/A B18:n Del 3: 546hk/8000/2.05bar!
intressant ,vart kan man köpa rullvippor till b20.