Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons okt 18, 2017 10:18 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 492 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: mån feb 06, 2017 5:38 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8833
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Ett kortare rör till accpump-spridarna flyttar dem närmre förgasarkroppen, det bör minska powerjetfunktionen.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 9:37 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån dec 19, 2011 9:03 pm
Inlägg: 32
Jag funderade på att plugga hålet i accmunstycket och borra ett nytt längre upp men det finns kanske kortare från Weber?


Senast redigerad av Bjarne Cox mån feb 06, 2017 9:53 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 9:41 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8833
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Jag har för mig det faktiskt gör det.
Jag har sett långt tillbaka några rör som knappt stack ned nåt alls genom halsringen.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 9:53 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån dec 19, 2011 9:03 pm
Inlägg: 32
Ok, ska kolla upp det!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 10:14 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8833
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Tror det var nåt reportage i nån blaska.
De hävdade att fördelen var att man sköt bränsle strålen över spjällbladet istället för rakt på.
Men det bör ju även som sagt minska prowerjetfuntionen.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 4:58 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5488
Ort: Lund
Jag är lite nyfiken varför Jens inte kommenterat?
Hur kan vi få effekt i toppen med snäll folkrace kam och 45:or när det inte gick hos dig?
2 saker var fel i ditt test, insuget och kammen.
Kammen och insuget var totalt felmatchade särskilt tillsammans.
Vi la ner jobb på att göra och skicka upp en topp som du kunde testa så det var synd att du inte gjorde det ordentligt.
Varför körde du inte med 16mm:s kammen i nästa topp du testade?
Där körde du istället en mycket bättre anpassad kam, varför körde du inte den i min topp?
Varför provade du inte min topp med förgasare som man måste ha i 2150 enligt reglementet?
Det hade varit kul att veta varför?
Det var de tester jag trodde att du skulle göra annars hade jag aldrig lagt nån energi på det.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 6:24 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Inlägg: 228
Ort: Norrköping
Inte vara butter nu :-) det är väl bara att Jens skickar en topp till Skåne för samma typ av test istället.

_________________
Patrik Dahlström


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 6:41 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån dec 19, 2011 9:03 pm
Inlägg: 32
Vi har ju gjort en test nu som visar åtminstone hur stor skillnaden är i själva resonemanget. Kringkomponenterna fungerar ju uppenbarligare mycket bättre med toppen, som i sin tur visade sig ha mycket större potential trots att Jens dömde ut den. Och vi kör inte ens någon massekompensering.


Senast redigerad av Bjarne Cox mån feb 06, 2017 6:45 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 6:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån feb 07, 2011 7:05 pm
Inlägg: 104
Ort: Skaune
Bjarne Cox skrev:
Jag funderade på att plugga hålet i accmunstycket och borra ett nytt längre upp men det finns kanske kortare från Weber?


Jag har den korta modellen liggandes om du behöver.
Storlek 40.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 6:44 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5488
Ort: Lund
Jag har redan originaltoppar så det behövs inte.
Det var ju det den skulle jämföras mot, en planad originaltopp.
Men hade nån gjort sig besväret att skicka nåt till mig efter att vi gjort en överenskommelse så hade jag respekterat det och brukat allvar.
Nu ska Bjarne se vad han kan få ut ur den toppen med enkla medel.
Det var han som gjorde den så att Jens kunde testa.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 6:46 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5488
Ort: Lund
Jan ju vara kul att kolla om bränslerkurvan ändras med det korta accmunstycket.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 10:34 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 13, 2007 10:54 pm
Inlägg: 347
Prova större gasare. Kom ni inte fram till att gränsen med 45or ligger ungefär där på b20 topp tävlingen.

_________________
Niklas


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 06, 2017 11:00 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån dec 19, 2011 9:03 pm
Inlägg: 32
50:orna ska dit efter att jag provat annat accmunstycke och dual stack trattarna. Gränsen för 45:orna är i princip nådd och 50:orna brukar ge 15-20 hästar.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 07, 2017 12:00 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Inlägg: 228
Ort: Norrköping
Hur är det tänkt att dual stack trattarna ska funka?

_________________
Patrik Dahlström


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 07, 2017 12:11 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån dec 19, 2011 9:03 pm
Inlägg: 32
Ja du, jag tror att dom hjälper till att fylla ut flödesbilden genom att suga in luft utmed väggen via nån typ av ejektorverkan men det kan även ha med pulstuningen att göra. Dom gav i alla fall 8 hästar mer på en annan bil och då använde vi bara 3 st då bromsservon var i vägen för den bakersta så dom fungerar onekligen. Vill även minnas att kurvan blev rätt mycket bättre där nere. Tyvärr hittar jag inte bromsningen nu då där är väldigt mycket bestyckningstester också.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 492 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010