Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Skulle gissa på rekord på M50 med standard prylar i bottendelen.
1084nm och 802whp
1084nm och 802whp
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
häftigt och bra jobbat! men vi vill gärna höra mer om vad som är gjort åt motorn och runt omkring grejorna...
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Imponerande!
Sen hur länge den höll är ju en annan sak
Sen hur länge den höll är ju en annan sak
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
om man loggar och servar en sån motor så tror jag den håller väldigt bra på gatan då den knappast får stor belastning.
fina tyska grejor i de motorerna som det är inga större svagheten inbyggda som det är i vissa äldre V8 block som går i två delar ibland på 100liter hk.
mvh jens
fina tyska grejor i de motorerna som det är inga större svagheten inbyggda som det är i vissa äldre V8 block som går i två delar ibland på 100liter hk.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Fränt hur som helstbmw_pelle skrev:Kolvhaveri! Vart högre ladd på gatan än i bänken. klantigt av mig, bara riva å byta kolv
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
med boost cut och med lamda leen cut på höga laddtryck, feul cutt på varv mm så undviker man sådant, ganska enkelt att koppla in på modärna sprut då man mappar sen logga och kolla så allt fungera så ofta som man kan.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
hur skulle det vara med en flexfuel-sensor på en sån här maskin? om sprutet klarar det d.v.s
är det någon som har erfarenhet av att köra flexfuel med lite mer effekt och om det funkar bra?
är det någon som har erfarenhet av att köra flexfuel med lite mer effekt och om det funkar bra?
e34 m20b25 turbo @1bar
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Shit... 500Nm vid 3800.... och sen rakt upp. Lär ju putta på arselet rätt bra?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
hur mycket ladd snackar i här? måsta vara närmare 3bar!
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Den höll inte så länge på gatan
Ska riva motorn i veckan kanske. hoppas bara på en kolv. Hade liknande ras tidigare i sommar så hoppas på det.
Men laddet öka och gick på laddtrycksspärren (2.7bar) så de blev lite extra boost där.
Tror laddet vid max nm var 2.55 och vid max hk 2.35 om ja minns rätt.
M50IV, 2.8L vev, ivstakar, svarvade 2.8 kolvar, cooperring, portad topp, dubbla iv insugskammar, precision 6266billet A/R 1.00
Ska riva motorn i veckan kanske. hoppas bara på en kolv. Hade liknande ras tidigare i sommar så hoppas på det.
Men laddet öka och gick på laddtrycksspärren (2.7bar) så de blev lite extra boost där.
Tror laddet vid max nm var 2.55 och vid max hk 2.35 om ja minns rätt.
M50IV, 2.8L vev, ivstakar, svarvade 2.8 kolvar, cooperring, portad topp, dubbla iv insugskammar, precision 6266billet A/R 1.00
It's not the fart that kills you, It's the smell!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
- Spiidfriik
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 130
- Blev medlem: tis aug 25, 2009 3:42 pm
- Ort: Piteå
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Grafen finns här:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... &start=289
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... &start=289
Nissan Skyline GT-R (R33) -95
Toyota Supra Turbo (MA70) -89
Eagle Talon TSi AWD (G1B) -92
BMW 335d (F31) -14
+ några till.
Toyota Supra Turbo (MA70) -89
Eagle Talon TSi AWD (G1B) -92
BMW 335d (F31) -14
+ några till.
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
Verkar ju helt sjukt hur precisions aggregat bryter mot alla tumregler som funkar på alla andra turboaggregat. En 62mm kompressor brukar normalt ta slut vid 640-660hk men denna ger alltså över 800hk???
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10189
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Mycket vrid i en M50 med std prylar :)
japp,, det har bromsats än mer också, men har inte siffran i skallen.
runt 860 vill jag minnas.
Edit:
Iofs på nästan ren Etanol (E98)
Men det finns fler exempel.
https://www.youtube.com/watch?v=B6lgDuOipkI
runt 860 vill jag minnas.
Edit:
Iofs på nästan ren Etanol (E98)
Men det finns fler exempel.
https://www.youtube.com/watch?v=B6lgDuOipkI
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!